رشد ۱۴۰ درصدی شرکت کنندگان خوزستانی در مسابقات علمی کاربردی کاردانش

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: رشد ۱۴۰ درصدی شرکت کنندگان در مسابقات علمی کاربردی و حضور حدود ۶۰۰ نفر در مسابقات سراسر استان نشان از استقبال هنرجویان از رشته های شاخه کاردانش دارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان محمد تقی زاده با اشاره به اهمیت گرایش دانش آموزان به رشته های کاردانش و فنی حرفه ای و تشویق آنها به کسب مهارت افزود: یکی از برنامه های توسعه آموزش و پرورش استان از لحاظ کیفی ، آماده سازی هنرجویان جهت ورود به رقابت های علمی، فنی و بازار کار است و از لحاظ کمی شرکت اکثر هنرجویان هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش در مسابقات و جشنواره ها است.
وی در ادامه افزود: با تشویق هنرجویان در حال حاضر چهار  نفر از هنرجویان برگزیده مسابقات علمی کاربردی به نامهای آهنگ میر منگره، زهرا غزی اصل، فاطمه ظهراب و مجتبی عبدالهی از اندیمشک، ناحیه دو اهواز، بهبهان و شوشتر پس از طی مراحل منطقه ای و استانی در رشته های گرافیک کامپیوتری، عکاسی دیجیتال، نقشه کشی ساختمان و برق صنعتی به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه یافتند.
تقی زاده اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش تئوری و عملی در ۵۲ رشته برگزار شده اند و با تشویق هنرجویان تعداد قابل توجهی در ۳۱ عنوان شرکت کردند.
گفتنی است آزمون کشوری این هنرجویان فردا سه شنبه ۲۲ تیرماه ۹۵ به صورت همزمان در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.