نگاهی به ورزشگاه های میزبان در لیگ شانزدهم لیگ برتری‌ها در کدام زمین بازی می‌کنند؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: شانزده تیم حاضر در لیگ برتر در دوازده ورزشگاه به بازی می پردازند، البته در این میان دو ورزشگاه بزرگ و مدرن نیز در حال ساخت است، ورزشگاه اختصاصی باشگاه فولاد خوزستان که احتمالا در سال ۹۶ آماده بهره برداری شود و ورزشگاه امام رضا(ع) که با بازی دوستانه تیم ملی در آبان ماه افتتاح خواهد شد.
نگاهی می اندازیم به ورزشگاه های محل برگزاری تیم مختلف لیگ برتری.
تهران؛ ۵ تیم و ۴ ورزشگاه
پرسپولیس، آزادی:

سرخ پوشان به غیر از مقاطعی که ورزشگاه آزادی مسائلی مانند بازسازی و … داشته است در همین ورزشگاه به بازی پرداخته است و در لیگ شانزدهم نیز به مانند  گذشته در این ورزشگاه پذیرای هواداران خود خواهد بود.
استقلال، آزادی:

استقلالی ها نیز به مانند رقیب خود در ورزشگاه بزرگ تهران به بازی می پردازند، آنها نیز در سالهای اخیر شرایط مشابهی با پرسپولیسی ها داشتند و به همین دلیل در ورزشگاه آزادی به مانند می روند.

سایپا، دستگردی:

نارنجی پوشان پس از ورود دوباره به تهران ورزشگاه دستگردی(پاس قوامین) را به عنوان ورزشگاه اختصاصی خود انتخاب کرد و در لیگ شانزدهم نیز از حریفان خود در همین استادیوم پذیرایی خواهند کرد. ظرفیت این ورزشگاه نیز تقریبا ۱۰ هزار نفر است.


پیکان، شهدای شهر قدس:

پیکانی ها نیز که روزگاری در قزوین حضور داشتند بعد از حضور دوباره در تهران در ابتدا بازی های خود را در ورزشگاه پیکان شهر برگزار می کردند اما در لیگ برتر و فصل شانزدهم، آنها در ورزشگاه شهدای شهر قدس از حریفان خود میزبانی می کنند، ورزشگاهی ۲۵ هزار نفری که پیش از این میزبان بازی های تیم راه آهن در لیگ برتر بود.


نفت تهران، تختی:

نفتی ها نیز بعد از حضور در لیگ برتر، همیشه ورزشگاه قدیمی تختی تهران را برای میزبانی بازی های خود انتخاب می کردند، در لیگ بعدی نیز در صورت ماندگاری این تیم در تهران، بازهم ورزشگاه تختی میزبانی بازی های این تیم را برعهده خواهد داشت، ورزشگاهی ۳۰ هزار نفری که برای میزبانی ایران در بازی های آسیایی ۱۹۷۴ ساخته شده بود.


آذربایجان شرقی؛ ۳ تیم و ۳ ورزشگاه
تراکتورسازی، یادگار امام:

تراکتوری ها در لیگ شانزدهم نیز به مانند گذشته در ورزشگاه یادگار امام به میدان خواهند رفت، ورزشگاهی که ۷۰ هزار هوادار پرشور را در خود جا می دهد و در سال های اخیر خاطرات فراوانی را رقم زده است. البته به دلیل بازسازی ورزشگاه یادگار، تراکتورسازان باید هفته های ابتدایی لیگ را در ورزشگاه دیگری به میدان بروند.

 


گسترش فولاد، بنیان دیزل:

گسترشی ها یکی از تیم های لیگ برتری هستند که در ورزشگاه اختصاصی خود به میدان می روند، به گواه تیم هایی که در بنیان دیزل به میدان رفتند، زمین چمن این ورزشگاه از کیفیت بالایی بهره می برد و به همین دلیل تیم های مختلف مقاومتی برای بازی در آن ندارند. این ورزشگاه ۱۲ هزار نفری است.


ماشین سازی، تختی:

ورزشگاه پیر شهر تبریز میزبان بازی های تیم قدیمی این شهر است، ورزشگاه تختی تبریز که پیشتر با نام باغشمال مطرح بود بازی های ماشین سازی را در لیگ برتر میزبانی خواهد کرد. ورزشگاهی با ۲۵ هزار نفر گنجایش.


خوزستان؛ ۳ تیم و ۲ ورزشگاه
استقلال خوزستان، غدیر:

تیم قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران در ورزشگاه مهم خوزستان به بازی خواهد رفت، غدیر اهواز در حالی میزبان بازی های تیم قهرمان خواهد بود که فصل پیش و در بازی تیم های استقلال اهواز و پرسپولیس اتفاقات عجیب و غریبی افتاد و بازی در ورزشگاه تختی اهواز را دچار تامل کرد، بنابراین غدیر اهواز محتمل ترین استادیوم برای برگزاری بازی های تیم قهرمان است، ورزشگاه غدیر، ۴۰ هزار نفری است.


فولاد خوزستان، غدیر اهواز:

تیم پرطرفدار اهوازی ها نیز در ورزشگاه غدیر به میدان خواهد رفت، آنها که در حال ساخت ورزشگاه اختصاصی خود هستند در لیگ شانزدهم نیز در غدیر به میدان می روند، ورزشگاه اختصاصی فولادی ها که احتمالا به بازی های این تیم در لیگ هفدهم برسد ۲۷ هزار نفری است و از مدرن ترین و زیباترین ورزشگاه های خواهد بود.

 

 

 

صنعت نفت آبادان، تختی:

آبادانی ها نیز به مانند گذشته در ورزشگاه تختی این شهر به میدان می روند، ورزشگاه ۲۲ هزار نفری که از قدیمی ترین های ایران محسوب می شود و سال هاست از بازی های این تیم میزبانی می کند.


اصفهان؛ ۲ تیم و ۲ ورزشگاه
سپاهان، نقش جهان:

سپاهانی ها که سال های اخیر مهمان تیم دیگر شهر خود بود و در ورزشگاه فولادشهر به بازی می پرداخت طبق قول و قرارها در لیگ شانزدهم بالاخره در ورزشگاه نقش جهان به میدان می رود، ورزشگاهی که سال ها مشغول ساخت است و هنوز به اتمام نرسیده، البته عنوان شده این ورزشگاه ۷۵ هزار نفری بدون نصب صندلی های طبقه دوم در مرداد ماه افتتاح می شود.

 

 

ذوب آهن، فولادشهر:

ذوبی ها نیز از معدود تیم هایی هستند که در ورزشگاه اختصاصی خود به بازی می پردازند، آنها از ابتدای سال های اخیر را در فولادشهر بازی کردند و سال به سال به تجهیز ورزشگاه اختصاصی خود پرداختند، آنها در سال های اخیر میزبان سپاهانی ها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نیز بودند.فولادشهر ورزشگاهی دارای ظرفیت ۱۵ هزار نفر است.


خراسان؛ ۲ تیم و ۱ ورزشگاه
مشهد، ورزشگاه ثامن:

تیم مشهد که پیش از این با نام سیاه جامگان در لیگ برتر حضور داشت بازی های خود را در ورزشگاه ثامن الائمه برگزار می کند، البته ورزشگاه مدرن و مجهزی در این شهر با نام امام رضا(ع) نیز ساخته شده که در آبان ماه و با بازی دوستانه تیم ملی افتتاح خواهد شد، هرچند هنوز درباره میزبانی این ورزشگاه از تیم های لیگ برتری خبری در دست نیست.


پدیده، ورزشگاه ثامن:

دیگر تیم مشهدی لیگ برتر نیز در ورزشگاه ثامن الائمه به میدان خواهد رفت، ورزشگاهی ۲۵ هزار نفری که از سال ۱۳۸۳ آماده بهره برداری شد و میزبان بازی های تیم های مشهدی حاضر در لیگ برتر و لیگ دسته اول بود.

 


قم؛ ۱ تیم و ۱ ورزشگاه
صبا، یادگار امام:

صبایی ها نیز بعد از دورانی که از تهران به قم منتقل شدند بازی های خود را در ورزشگاه یادگار امام برگزار کردند، ورزشگاه قمی ها ۱۰ هزار نفری است و از سال ۱۳۸۶ بازی های تیم های این استان را میزبانی می کند.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.