آخرین وضعیت معالجه مرد سنگین وزن خوزستانی

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست تیم متخصص پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آخرین وضعیت معالجه مرد سنگین وزن خوزستان را تشریح کرد و گفت: مرد سنگین وزن خوزستان نیازمند درمان‌های مراقبتی است.

 پیگیری‌ها در خصوص وضعیت خاص مرد سنگین وزن خوزستان که دچار عارضه چاقی مفرط شده سرانجام نتیجه داد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشکیل اکیپ متخصص پزشکی متشکل از متخصصان داخلی، طب اورژانس، تغذیه و علوم آزمایشگاهی به سرپرستی دکتر معزی، کار درمان سید موسی شریفی، بیمار سنگین وزن اهوازی را آغاز کرد.
این تیم ضمن ویزیت اولیه، نمونه گیری خون به منظور انجام آزمایشات مورد نیاز برای ادامه درمان وی را به عمل آورد.
دکتر میثم معزی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص گفت: سید موسی شریفی، شهروند ۵۵ ساله اهوازی با ۳۲۰ کیلوگرم وزن دچار چاقی پاتولوژیک یا بیمارگونه است که پس از بیش از ۷۵ ماه خوابیدن در بستر، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای رسیدگی به بیماری‌اش درخواست کمک کرده بود و با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و پیگیری‌های معاونت درمان و هماهنگی‌های روابط عمومی دانشگاه، این تیم متخصص پزشکی تشکل شد.
معزی خاطرنشان کرد: متخصصان داخلی، ارزیابی‌های داخلی بیمار را از جمله معاینه قلبی، ریوی، مسائل داخلی، فشارخون، قند خون و سایر مسائل را انجام دادند، همچنین نمونه خون بیمار گرفته شد و آزمایش‌های لازم از وی به عمل آمد تا بر اساس جواب آزمایش‌ها ادامه اقدامات درمانی برای بیمار انجام شود و اگر بیمار به جراحی نیاز داشته باشد، در یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی عمل جراحی در ناحیه معده برای وی برای کاهش وزن انجام خواهد شد.
۱۳۹۴۱۰۱۶۰۰۰۳۶۶_PhotoL
مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با انجام اقدامات لازم، میزان قند خون، فشار خون، زخم بستر، اختلالات تیروئیدی و قلبی را تحت نظر و مراقب قرار داده و همچنین آزمایشات تیروئید، قند و چربی برای وی درخواست شده و در اولین فرصت پس از ارسال جواب آزمایش، برنامه‌های درمانی این بیمار آغاز می‌شود.
وی در تشریح آخرین نتایج اقدامات درمانی اظهار کرد: دکتر کردونی، متخصص قلب و عروق در بررسی‌های خود به نارسائی قلبی بیمار پی برده و کارکرد قلبی ایشان که نتیجه چاقی، عدم تحرک و فشار خون بالاست را ۳۵ درصد اعلام کرده است و از آنجا که شرایط جابجایی وجود ندارد انجام اکو نیز به علت چاقی و ریسک و خطر بالا ناممکن است.
وی اذعان کرد: سکته قدیمی، عدم انجام به موقع فیزیوتراپی، سکون، اضافه وزن و فلج بودن قسمت چپ بدن وی امور مرتبط به درمان را با مشکلات جدی مواجه کرده ولی با این وجود از متخصص فیزیوتراپی درخواست کردیم تا وی را معاینه کند.
سرپرست تیم متخصصان افزود: درمان‌های مراقبتی در اولویت کاری قرار دارد تا امنیت روحی روانی بیمار بهبود یابد و در این راستا آلودگی زدایی و عفونت زدایی به علت وجود دستشویی در اطاق بیمار را عملی خواهیم کرد.
معزی در پایان با بیان اینکه وضعیت قند و تیروئید بیمار خوب و برای ورم پاهای وی دارو تجویز شده است تاکید کرد: کیفیت زندگی بیمار باید بهتر شود و این جز با مشارکت مالی و معنوی مردم تحقق نمی‌پذیرد.
۱۳۹۴۱۰۱۶۰۰۰۳۶۹_PhotoL
وی خاطرنشان کرد: بیمار نیازمند تغذیه مناسب برای رعایت رژیم‌های در نظر گرفته شده توسط متخصصان است و عیادت مردم برای بهبودی وضع روحی وی بسیار تاثیرگذار خواهد بود لذا از خیرین و شهروندان تقاضای همکاری داریم.
سید موسی شریفی، شهروند اهوازی است که به علت عارضه سکته مغزی دچار چاقی مفرط و ضعف اسکلتی شده و چند سالی زمین گیر شده و به شدت نیازمند حمایت مسئولین و مردم فداکار خوزستان است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.