استاندار خوزستان در شادگان؛ لزوم اجرای طرح انتقال آب کارون به جراحی/ صنایع پایین دستی مغفول ماند‌ه‌اند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: آب شرب با کیفیت حق مردم شادگان است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت حل مشکلات موجود در این زمینه انجام شود.

غلامرضا شریعتی امروز، ۹ تیرماه در حضور جمعی از مردم شادگان اظهار کرد: با توجه به تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار به منظور حل مشکلات آب و فاضلاب روستایی کشور، به دنبال جذب اعتبارات ویژه‌ای برای خوزستان هستیم تا بخش عمده‌ای از مشکلات استان را در این زمینه حل کنیم.

وی افزود: از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خواسته‌ام که اعتبارات قابل توجهی را برای ساماندهی فاضلاب خوزستان اختصاص دهد و پیگیر مسائل استان در زمینه فاضلاب باشد.

شریعتی با اظهار شرمساری از مشکلات آب شادگان عنوان کرد: برای حل مشکل آب وقت ویژه‌ای می‌گذارم و امیدوارم که با اجرای طرح غدیر مشکل آب شادگان حل شود و مردم این شهرستان، دیگر در زمینه آب دچار مشکل نباشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: پروژه‌های عمرانی با مشکل تامین اعتبار مواجه هستند و درآمدهای نفتی نیز کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد.

وی با اشاره به مشکل اشتغال استان عنوان کرد: در این سال‌ها صنایع پایین دستی مغفول ماند‌ه‌اند و با توجه به فعالیت صنایع بزرگی مانند شرکت نفت و غیره در استان، هنوز هم مشکل اشتغال بزرگترین دغدغه مردم است؛ در این راستا و برای حل مشکل بیکاری باید به صنایع پایین دستی توجه ویژه شود.

شریعتی با اشاره به مشکلات کشاورزان شادگانی در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: متاسفانه شادگان در بخش آب، کشاورزی و فاضلاب با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. به طور حتم در صورتی که بخش کشاورزی شادگان مختل شود، حیات این شهرستان به خطر می‌افتد زیرا حیات شادگان به کشاورزی وابسته است.

وی با اشاره به بحث انتقال آب کارون به جراحی گفت: طرح انتقال آب کارون به جراحی در دست بررسی است و امیدواریم سازمان آب و برق این طرح را جهت احیای کشاورزی شادگان هر چه سریعتر آغاز کند.

شریعتی در خصوص اهمیت راه‌اندازی شرکت فولاد شادگان عنوان کرد: آغاز به کار و راه‌اندازی این شرکت به دلیل آنکه موظف می‌شود به شهرداری عوارض پرداخت کند، تاثیرات بسیاری بر روی حل مشکلات شادگان دارد همچنین در اشتغالزایی این شهرستان نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال فعال‌تر شدن بندر شادگان هستیم زیرا این بندر توسعه شهرستان را به دنبال دارد. همچنین پیگیر ردیف‌های بودجه گمرکی این بندر هستیم تا بودجه مورد نیاز این بندر را نیز جذب کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.