خوزستان سوزان تر می شود/ گردوغبار همراه با گرما بازگشت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه روند افزایش دمای هوا خبر داد و گفت: دمای هوا فردا به ۵۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

کورش بهادری اظهار کرد: خوزستان در روزهای آینده گرم‌تر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که فردا، دمای هوا در جنوب و مرکز استان به ۵۱ درجه سانتی‌گراد برسد.

وی افزود: دمای هوا در روز گذشته در شوش، شوشتر، اهواز، آبادان، امیدیه و  آغاجاری به ۴۹ درجه سانتی‌گراد رسید. انتظار می‌رود این روند ادامه داشته و فردا و پس‌فردا دمای هوا در این مناطق افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در روزهای پیش‌رو گفت:به دلیل افزایش دما در روزهای آینده به شهروندان توصیه می‌شود در استفاده از حامل‌های انرژی، آب شرب و آب مصرفی صرفه‌جویی را رعایت کنند. امسال بارش‌ها با تاخیر آغاز خواهد شد و بنابراین حفاظت از منابع آب و صرفه‌جویی در مصرف بسیار مورد تاکید است.

بهادری با اشاره به احتمال بروز گرد و غبار  عنوان کرد: به دلیل وزش باد، گردوغبار در برخی مناطق استان از جمله آبادان، بستان، سوسنگرد و بخشی از اهواز در بعد از ظهر امروز پیش‌بینی می‌شود. این گرد و غبار می‌تواند از کانون‌های داخلی استان و همچنین از کشور عراق منشا بگیرد. در همین راستا میزان دید افقی در آبادان امروز به ۱۵۰۰ متر رسیده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.