تشریح آخرین آمار از طلاق و تعداد زندانیان خوزستان توسط رئیس کل دادگستری خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس کل دادگستری خوزستان نسبت به افزایش طلاق در استان هشدار داد و گفت: پارسال هشت هزار فقره طلاق توافقی و هفت هزار مطالبه مهریه در خوزستان اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا فرهاد افشارنیا در خطبه های پیش از نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) برگزار شد، در تشریح اقدامات دادگستری خوزستان به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: این آمار صرفنظر از طلاق هایی است که به درخواست زن یا مرد انجام می شود. وی خواستار برنامه ریزی مدیران فرهنگی برای کاهش این آمار در استان شد.
افشارنیاز با بیان اینکه آمار زندانیان خوزستان تا یکی دو سال اخیر افزایش زیادی داشته و به ۱۴ هزار نفر رسیده بود، اظهار کرد: هم اکنون تعداد زندانیان به ۱۰ هزار نفر رسیده و تلاش کردیم فقط کسانی را در زندان نگهداریم که استحقاق آن را دارند و به امنیت جامعه لطمه وارد می کنند.
وی گفت: ۹۹ درصد از زندانیان خوزستان مرد هستند و زنان یک درصد جمعیت زندان ها معادل ۱۲۱ نفر را تشکیل می دهند. افشارنیا اضافه کرد: ۸۴ درصد زندانیان خوزستان بین سنین ۱۵ تا ۴۵ سال هستند که نشان می دهد در صورت ساماندهی اشتغال و وضعیت فرهنگی جامعه این آمار به شدت کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به رابطه مستقیم آموزش و پرورش و آمار مجرمان، گفت: ۴۰ درصد از زندانیان خوزستان دارای تحصیلات ابتدایی، ۳۰ درصد دارای تحصیلات راهنمایی و ۱۵ درصد دارای تحصیلات دیپلم هستند و فقط ۲۷ نفر از زندانیان تحصیلات فوق لیسانس و دو نفر دکترا دارند بنابراین درصورتی که شرایط ادامه تحصیل فراهم شود درصد ارتکاب جرم نیز پایین می آید.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.