رئیس خانه کشاورز هندیجان: انتقال آب رودخانه زهره به بوشهر را متوقف کنید

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مسئولان وزارت نیرو بجای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه زهره یا رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر باید به فکر احیای رودخانه‌های بی‌آب استان خوزستان باشند و نه مشکلی برای رودخانه‌های خشکیده خوزستان درست کنند.

رئیس خانه کشاورز شهرستان هندیجان گفت: برای حفظ کشاورزی و اشتغال مردم هندیجان احداث و ادامه کار کانال انتقال آب به استان بوشهر و دشت لیراوی از رودخانه زهره تعطیل شود.

فتح‌الله الهیاری اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و کاهش آورد رودخانه زهره از سد کوثر بروز پدیده خشک‌سالی طی سال‌های گذشته سبب رکود کشاورزی چند هزارساله هندیجان شده است.

وی در ادامه افزود: متأسفانه احداث این کانال انتقال آب از رودخانه نیمه‌جان زهره تیر خلاصی بر کشاورزی هندیجان و اقتصاد و منبع درآمد بیش از ۷۰ درصد ساکنین این شهرستان خواهد بود.

رئیس خانه کشاورز بندرهندیجان بیان کرد: از تمام مسئولین بلندپایه در وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان و نمایندگان مردم در حوزه هندیجان و امیدیه و بهبهان خواستاریم که جلوی این طرح غیرقانونی بدون مطالعه را بگیرند.

وی تأکید کرد: مسئولان وزارت نیرو بجای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه زهره یا رودخانه‌های خوزستان به استان‌های دیگر باید به فکر احیای رودخانه‌های بی‌آب استان خوزستان باشند و نه مشکلی برای رودخانه‌های خشکیده خوزستان درست کنند.

الهیاری بیان داشت: رودخانه زهره خشک‌شده است اما از این رودخانه به‌صورت کاملاً غیر کارشناسی انتقال آب انجام می‌شود که این امر پذیرفتنی نیست و خواهان انتقال آب از رودخانه کارون به زهره جهت احیای این رودخانه هستیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر رودخانه زهره خشک و بی‌آب شده است و کشاورزی هندیجان به‌طور جدی در حال نابودی است در این صورت چگونه می‌خواهند آب این رودخانه را به استان بوشهر انتقال دهند؟/ تسنیم

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.