سرپرست استانداری: امکانات ورزشی سازمان‌ها در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست استانداری خوزستان با تأکید بر لزوم توسعه حداکثری دوره پیش‌دبستانی در استان، گفت: دوره‌های پیش‌دبستانی در برخی شهرستان‌ها مانند آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و دزفول به‌دلیل شرایط و ظرفیت‌های موجود باید پوشش حداکثری داشته باشد.

فرج‌الله خبیر در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که امروز یک‌شنبه، ۲۳ خردادماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگر به برخی از بخش‌های آموزشی توجه شود می‌تواند دستاوردهای خوبی برای آموزش‌وپرورش به دنبال داشته باشد.

وی افزود: گزارش‌های ارائه‌شده بیانگر آن است که در توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی در استان رشد قابل‌توجهی داشته‌ایم و از سوی دیگر این امر بر کیفیت آموزش در پایه اول ابتدایی تأثیر مثبت گذاشته است.

سرپرست استانداری خوزستان با اشاره به تأثیر برگزاری دوره پیش‌دبستانی بر کاهش مشکلات دانش‌آموزان به‌ویژه در مناطق ۲ زبانه، تصریح کرد: اگر توسعه پیش‌دبستانی تداوم داشته باشد تأثیر آن را بر ارتقای کیفیت آموزش در پایه‌های بعدی در سال های آینده شاهد خواهیم بود.

خبیر عنوان کرد: باید پیش‌بینی‌های صورت گیرد که به میزان ورودی‌های پایه اول سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ ظرفیت آموزش دوره پیش‌دبستانی در استان وجود داشته باشد و شرایط را به سمتی پیش ببریم که تعداد نوآموزان تحت پوشش پیش‌دبستانی را افزایش داده، از ۷۶ درصد فعلی فراتر رویم؛ پوشش ۹۰ درصدی نیز هدفی دور از دسترس نیست.

وی تصریح کرد: باید شوراهای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار دهند؛ همچنین تعداد نوآموزان هر شهرستان و برنامه‌های مدنظر برای توسعه پیش‌دبستانی در هر شهرستان نیز مشخص و اعلام شود.

سرپرست استانداری خوزستان با بیان این‌که باید از ظرفیت برخی مناطق و شهرستان‌ها بهتر استفاده شود، گفت: در برخی شهرستان‌ها مانند آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و دزفول به‌دلیل شرایط و ظرفیت‌های موجود دوره‌های پیش‌دبستانی باید پوشش حداکثری داشته باشد.

خبیر ادامه داد: وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طرحی در خصوص سامان‌دهی مناطق حاشیه در دستور کار قرار داده است؛ باید از طریق این طرح نیز اعتباراتی برای توسعه پیش‌دبستانی جذب کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مقابله با کم‌تحرکی در مدارس، عنوان کرد: این موضوع باید در دستور کار باشد؛ ورزش تنها به مدرسه محدود نیست بلکه باید برنامه‌ریزی شود که اولیا در برنامه‌های ورزش دانش‌آموزی مداخله و در این خصوص با آموزش وپرورش همکاری کنند. از سوی دیگر زنگ ورزش در مدرسه باید مورد تأکید باشد چراکه قطعاَ فعالیت در زنگ ورزش شرایط بهتری را ایجاد می‌کند و در مقابله با کم‌تحرکی تأثیرگذار است.

سرپرست استانداری خوزستان گفت: امکانات ورزشی بدون‌استفاده سازمان‌ها باید در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد و گزارش دقیقی از این امکانات تهیه و این ظرفیت‌ها شناسایی شود.

خبیر با اشاره به این‌که طرح مهر شرایط تحصیلی بهتری را در بازگشایی مدارس ایجاد می‌کند، عنوان کرد: باید آمادگی مطلوبی برای بازگشایی مدارس وجود داشته باشد. در قالب طرح مهر می‌توان برخی از نیازهای مدارس را احصا کرد و اگر کمبود امکاناتی وجود دارد، از هم‌اکنون پیش‌بینی‌های لازم را برای تأمین آن در آغاز سال تحصیلی انجام داد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.