رییس انجمن برنج: دلایل ممنوعیت کشت در خوزستان قانع‌کننده نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس انجمن برنج خوزستان گفت: در حوزه کرخه نور، شبکه کوثر و شبکه حمیدیه هیچ آبی برای کشت برنج کشاورزان رهاسازی نشده و با توجه به این‌که کشاورزان خود را برای کشت تابستانه برنج آماده کرده‌اند، این مساله مشکلات فراوانی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

محمد سواری در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: امسال کشاورزان تصور می‌کردند که بعد از چندین سال خشکسالی، به دلیل بارندگی‌های مطلوب می‌توانند با در اختیار داشتن آب مناسب برنج موردنظر خود را کشت کنند و به همین منظور زمین‌های خود را برای کشت آماده کردند که متاسفانه باز هم با مشکل رها سازی آب و عدم تخصیص آب مواجه شده‌اند.

وی افزود: هیچ کدام از مسئولین جواب قانع کننده‌ای به کشاورزان مبنی بر عدم رهاسازی آب و ممنوعیت کشت برنج نمی‌دهند و به دلیل این‌که دیدگاه منفی نسبت به برنج‌کاری وجود دارد، توجهی به این قشر نمی‌شود.

سواری تصریح کرد: کشاورزان در سالیان گذشته به دلیل خشکسالی یا گرد و خاک و یا مشکلات دیگر متحمل خسارات فراوانی در خصوص کشت برنج شدند و امیدوار بودند که امسال به دلیل بارش‌های مناسب بتوانند به راحتی به کشت برنج بپردازند که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: برای ممنوعیت کشت برنج دلایل مختلفی مانند کمبود آب، خرابی زهکش یا عدم وجود آن مطرح می‌شود که هیچ یک از این دلایل قانع‌کننده نیستند زیرا در سال‌های گذشته که کشاورزان با وجود کمبود آب به کشت برنج می‌پرداختند و هیچ کدام از این دلیل‌ها مطرح نبود اما اکنون این دلایل مطرح می‌شوند تا کشاورزان کشت نکنند.

سواری گفت: برنج‌کاری یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند کمک شایانی به اشتغال استان کند اما متاسفانه کسی از کشاورزان برنجکار استان حمایت نمی‌کند و همواره مشکلات فراوانی را برای آن‌ها به وجود می‌آورند.

رییس انجمن برنج خوزستان عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر به وضعیت ممنوعیت کشت تابستانه برنج رسیدگی و بخشی از مشکلات برنجکاران حل شود و شاهد بازگشت امید به دل کشاورزان استان باشیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.