رفع نیازهای زیست محیطی در اولویت فعالیت سیمان خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: ریاست شرکت سیمان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خوزیان نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه سهم گسترده از مواد اولیه تولید سیمان شامل گچ و سنگ اهن و سنگ آهک و سنگ سیلیس و سوختهای فصیلی در چرخه حیات محیط زیست موئثرند  توجه به شناسایی و رفع نیازهای زیست محیطی در صنعت سیمان اولویت و محور فعالیت این شرکت در سال جاری می باشد .

وی افزود: شناخت آلاینده های موجود در تولید سیمان تفکیک و بازیافت فاضلاب و استفاده از پسماندها در فضای سبز و برگشت این محصولات در تولید محصولات فرعی و چرخه تولید از اقدامات سیمان خوزستان برای مدیریت صحیح درعرصه محیط زیست است.

همچنین عنوان کرد: اجرای برنامه خود اظهاری و پالایش محیط زیست پایش پارامترهای محیط زیست ارائه پیشرفت های این حوزه از جمله این اقدامات است.

حاج نائب در بخش دیگر این گفتگو به رعایت الزامات زیست محیطی توسط شرکت سیمان خوزستان اشاره کرد و گفت:  رعایت مسائل زیست محیطی جزو اولویت های نخست سیمان خوزستان که زیر مجموعه هلدینگ فارس خوزستان است، می باشد و در این راستا دستورالعمل های مرتبط با این مقوله به شدت رعایت می شود.

وی با بیان اینکه آلودگی غبار خروجی از کارخانه سیمان به صورت لحظه ای و آنلاین پایش می شود، اظهار کرد: نصب سیستم Online Monitoring جهت اندازه گیری غبار خروجی دودکش ها و ارسال اطلاعات مربوطه به صورت شبانه روزی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و اداره استاندارد از سال گذشته در این شرکت فعال شده است.

مدیر کارخانه سیمان خاطر نشان کرد: آنچه مهم است غبار خروجی باید در سطح استاندارد باشد که ۱۵۰ میلی گرم در هر متر مکعب تعریف شده و در کارخانه سیمان خوزستان این رقم را کاهش دادیم به طوری که در خط دو این کارخانه به زیر رقم ۵۰ رسیده ایم.

وی گفت: همچنین ترویج و توسعه فرهنگ زیست محیطی با چاپ و انتشار برشور وبرگزاری طرح های مرتبط با پاکسازی محیط زیست برای کارکنان از جمله برنامه های اجرا شده در این حوزه است.

ایشان بیان کرد: همچنین امسال توجه به نواوری های مستمر خود باوری وتقویت روحیه رقابت پذیری صیانت از محیط زیست و سلامت جامعه حفظ کرامت انسانی و نشاط اجتماعی و پاسخگویی پذیرش مسئولیت اجتماعی از دیگر محورهای است.

وی افزود: هم چنین با هدف حفظ و کنترل محیط زیست طرح ایجاد دفع و مدیریت پسماند فاضلاب انسانی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال در کارخانه سیمان خوزستان اجرا شده است.

وی گفت: اجرای طرح جامع مدیریت و توسعه خدمات زیست محیطی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال و اجرای طرح توسعه فضای سبز به میزان ۳۷ هکتار وبا اعتباری بلاغ بر ۴ میلیارد ریال و طرح زیبا سازی و توسعه مبلمان های محیط اداری کارخامه سیمان خوزستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیز در حوزه خدمات فرهنگی و زیست محیطی این مجتمع اجرا شده است.

وی افزود: هم چینن کارخانه سیمان خوزستان در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ جایزه صنعت سبز و اجرای طرح ملی محیط یار از اداره محیط زیست و ( IuI 5002) درزمینه اختراعات و نو آوری های برون مرزی و گواهی( I SO 1400 (از سال ۱۳۸۲ تاکنون و جایزه سال انجن محیط زیست ایران در زمینه مدیریت سبز ازجوایز اخذ شده کارخانه سیمان خوزستان در زمینه فعالیت های زیست محیطی است.

رئیس کارخانه سیمان خوزستان بیان کرد: امسال نیز طرح اجرای آبیاری قطره ای به میزان ۵ هکتار و اصلاح برج خنک کننده خط یک و ایجاد سایت آهو در داخل محیط کارخانه در دستور کار قرار گرفته است

در پایان ایشان : ازتوجه و حمایتهای مدیریت محترم عامل جناب اقای مهندس نیک نام که همیشه ایشان با توجه ویژه پشتوان و مشوق ما در مسایل زیست محیطی بوده است تشکر مینمایم .

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.