قتل در اهواز بر سر کشف چاه نفت!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز گفت: بروز اختلاف میان دو طایفه بطران و آلبوحمدی به دلیل پیدا شدن نفت در زمین کشاورزی در حومه سوسنگرد است که هر یک از این دو طایفه ادعای مالکیت آن زمین را دارند.

شامگاه گذشته اختلاف چندین ساله دو طایفه آلبوحمدی و بطران به دلیل پیدا شدن چاه نفت در زمین کشاورزی در اطراف شهر سوسنگرد، دوباره شدت گرفت و یک نفر از طایفه آلبوحمدی در کوی سیاحی اهواز کشته شد.
اهالی این دو طایفه بیشتر در کوی سیاحی اهواز ساکن هستند و در اطراف سوسنگرد مرکز دشت آزادگان زمین کشاورزی دارند.
در این اختلاف هر یک از این دو طایفه مدعی بودند که چاه نفت در زمین آنها یافت شده که هنوز به توافق نرسیدند.
علی مظفری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود چهار سال پیش نیز بین این دو طایفه به همین دلیل درگیری رخ داد و دو نفر از طایفه بطرانی و دو نفر از طایفه آلبوحمدی کشته شدند.
وی افزود: در همان زمان افراد مظنون به قتل دستگیر و پس از مدتی به قید ضمانت آزاد شدند.
مظفری گفت: شامگاه گذشته دوباره بین این دو طایفه درگیری شده و یک فرد ۳۵ ساله از طایفه آلبوحمدی کشته شد که هنوز قاتل آن پیدا نشده است.
معاون فرماندار اهواز با بیان اینکه هر چاه نفتی که پیدا می شود متعلق به دولت است، افزود: به دلیل اختلاف بین این دوطایفه تاکنون هیچ حق و حقوقی به یابندگان نفت در این زمین کشاورزی داده نشده است.
به گزارش ایرنا پس از این درگیری، ماموران انتظامی در محل مستقر شده و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و آرامش انجام داده است.
گفته می شود که با کشته شدن دو نفر از هر طایفه قرار بر این بود که دیه افراد کشته شده را همان طوایفشان بپردازند اما به دلیل اینکه به توافق نرسیدند درگیری دوباره شروع شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.