مسن‌ترین و کم‌سن وسال‌ترین منتخبان خوزستان در مجلس دهم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عباس پاپی‌زاده و علی عسکر ظاهری عبده وند کم سن و سال‌ترین و مسن‌ترین منتخبان خوزستان در مجلس دهم هستند.

به گزارش رهیاب، خوزستان در مجلس دهم ۱۸ نماینده دارد که عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول مانند نهمین دوره مجلس کم‌سن و سال‌ترین منتخب مردم از استان خوزستان است و علی عسکر ظاهری عبده وند نیز مسن‌ترین منتخب مردم خوزستان در این دوره از مجلس شورای اسلامی است.

عباس پاپی‌زاده متولد ۱۳۶۰ و علی عسکر ظاهری عبده وند متولد ۱۱۳۶ است، هدایت الله خادمی با ۵۷ سال سن و حبیب الله کشت‌زر با ۵۶ سال سن از دیگر منتخبان مسن خوزستان در این دوره هستند.

خادمی و کشت‌زر ششمین دهه زندگی خود را در مجلس دهم آغاز می‌کنند. علی ساری با ۴۰ سال و جلیل مختار با ۴۲ سال پس از پاپی‌زاده ۳۵ ساله، کم‌سن و سال‌ترین منتخبان مردم خوزستان هستند.

فریدون حسنوند، سید راضی نوری، عباس پاپی‌زاده، عبدالله سامری و مجید ناصری سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند و ۱۳ منتخب دیگر برای نخستین بار تجربه حضور در خانه ملت را پیدا می‌کنند.

همه منتخبان خوزستان در مجلس

تاکنون ۱۱۷ نفر به نمایندگی از مردم خوزستان راهی مجلس شورای اسلامی شدند که سید جاسم ساعدی نماینده سابق شوش با ۵ دوره حضور و محمد سعید انصاری، محمد رشیدیان، عبدالله کعبی، یونس محمدی و امیدوار رضایی با ۴ دوره حضور بعد از ساعدی بیش‌ترین حضور در مجلس را دارند.

محمدعلی شیخ نماینده مردم شوشتر پیرترین نماینده خوزستان در ادوار مختلف مجلس است؛ شبخ در مجلس هفتم ۸۲ ساله بود. جوان‌ترین نماینده‌های خوزستان هم سید احمد موسوی و عبدالرضا اسدی‌نیا از حوزه انتخابیه اهواز هستند که در زمان ورود به مجلس ۲۶ ساله بودند. البته شهید چراغ‌زاده نماینده رامهرمز و سید احمد زرهانی نماینده دزفول هم با ۲۷ سن به عنوان جوان‌ترین نمایندگان خوزستان شناخته می‌شوند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.