تحقق آرزوها با خاله مهربانی؛ کودک ۵ ساله ای که پزشک شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: موسسه پنجمین فصل قشنگ در این روزهای گرم جنوب همچون قبل با نگاه انسانی خود به برآورده کردن آرزوی کودکان سرطانی می پردازد.

کوثر کریمی: خاله مهربانی های قصه ما همچون بابانوئل آرزوی تمام کودکان سرطانی را ثبت کرده و یک به یک برای برآورده کردن آنها برنامه ریزی می کند. همه شهر با تشکیل زنجیره انسانی به صف می شوند و به نوعی همه برای برآورده کردن آرزوهای زیبا ولی نه دور از دسترس کودکان سرطانی قیام می کنند.

هدی رشیدی، این بار اما نه یک کودک بلکه پنج کودک سرطانی را به همراه خاله مهربانی ها به جاده ساحلی اهواز آورده و مقابل چشمان نزدیک به دو هزار ناظر، آنها را به آرزوی کودکانه خود که دکتر شدن است، می رساند.

روز گذشته، روزی خاص بود. همه برای برآورده کردن آرزوی آنها آمدند. این فرشته های کوچک با روپوش سفید دکتری به همراه خاله مهربانی های خود که آن هم سفیدپوش بود، آمدند.

فرشته های سفیدپوش با ماشین وارد محل از پیش تعیین شده می شوند. همه مردم با دست های به هم فشرده و تقدیم گل های رز آبی به استقبال آنها می آیند. مسئول مؤسسه پنجمین فصل قشنگ و مسئولان هلال احمر خوزستان به آنها ادای احترام کرده و با خطاب کردن «دکتر» آنها را شاد می کنند.

مأموران هلال احمر هر کدام از آنها را سوار یک آمبولانس کرده و خاله مهربانی سفیدپوش آنها نیز هر کدام را به صورت مجزا برای سوار شدن به آمبولانس بدرقه می کند. این فرشته ها اکنون دیگر دکتر هستند و بر حسب وظیفه باید مصدومان تصادف فرضی را به بیمارستان صحرایی منتقل کنند.

بعد از حرکت آمبولانس ها به سمت بیمارستان صحرایی، همه فرشته های سفیدپوش کوچک به همراه خاله مهربانی های سفیدپوش خود و مصدومان را به بالگرد منتقل کرده و به سمت بیمارستان گلستان حرکت کردند.

مردم همه با هم برای این کودکان دست تکان داده و با لبخند آنها را بدرقه کردند. حس و حال بسیاری از مردم عجیب بود و بسیاری نیز اشک هایی از شوق خوشحالی کودکان و نگرانیاز بیماری آنها را همچون ابرهای بهاری می باریدند.

اما کسی که همچون همیشه به برآورده کردن آرزوهای این کودکان پرداخته هدا رشیدی است همان دختری که با وجود فعالیت های بسیار اجتماعی و فرهنگی بیشتر کارهای خود را معطوف توجه به کودکان کرده است.

از مسئول مؤسسه پنجمین فصل قشنگ تقاضای مصاحبه می کنم که در جواب می گوید باید در لحظه به لحظه های این مانور کنار کودکان باشم و نمی توانم لحظه ای از آنها غافل باشم.

با لبخندی رضایت بخش اما عجیب می گوید بعد از مانور هر امری باشد انجام خواهم داد ولی اکنون چیزی از من نخواهید.

سردرگم شدم و دیدن این کودکان کم سن و سال با اندام هایی ضعیف و ماسک های به صورت زده مرا متحول کرد، دیگر سوالی از ذهنم نمی گذرد که از هدا رشیدی بپرسم.

مانور برگزار شد و دوباره نزد هدا رشیدی رفتم و این بار اما از او خواستار تشریح برگزاری برنامه امروز شد.

اجرای مانور پنج دستگاه آمبولانس و ۶ مصدوم فرضی

وی در پاسخ به این سوال گفت: امروز پنج کودک آوردیم که آرزویشان دکتر شدن است و بعد از برنامه ریزی های مؤسسه برای اخذ مجوز با هلال احمر خوزستان برای برگزاری این مانور هماهنگی های لازم را انجام دادیم.

رشیدی بیان کرد: هلال احمر خوزستان مجوزهای لازم را صادر و امروز نیز برای اجرای مانور پنج دستگاه آمبولانس و ۶ مصدوم فرضی داریم که به حالت نمادین یک واژگونی خودرو را داریم.

مدیرعامل مؤسسه پنجمین فصل قشنگ عنوان کرد: بعد از اعلام حادثه، کودکان که دکترهای نمادین هستند به محل حادثه اعزام و آمبولانس ها مصدومان را به بیمارستان صحرایی منتقل و بعد به بیمارستان گلستان انتقال می دهند.

رئیس هیئت مدیره نیز اظهار کرد: آرزوی عباس کوچولو که دوست داشت پلیس شود، خوشبختانه با همکاری خیلی خوب نیروی انتظامی برآورده شد ولی متأسفانه این فرشته کوچولو از بین ما رفت.

شیما رشیدی یادآور شد: بعد از آن نیز سه کودک را به مشهد بردیم و حتی یکی از آنها هیچ وقت تا به حال مشهد نرفته بود ولی خواب امام رضا (ع) را دیده و خیران مشهدی کارها را انجام دادند و آنها را به مشهد بردیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کودکان هم محسن بود که دوست داشت آتش نشان شود و به همت آتش نشانی این آرزو نیز برآورده شد. یک سفر مشهد مقدس هم بعد از نیمه شعبان داشتیم و در کل تا کنون حدود هشت نفر به مشهد رفتند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه پنجمین فصل قشنگ گفت: برخی از این کودکان آرزوهای کوچک هم مثل اسباب بازی داشتند که آنها نیز تهیه شد. ادارات دولتی با وجود همه سختی های مجوز ولی خیلی خوب همکاری و مجوز دادند.

رشیدی خبر داد: اداره بندر ماهشهر تمام هزینه های تشکیل اتاق بازی بیمارستان شفا را بر عهده گرفته است و همچنین برای تجهیز اتاق پیوند نیز یک سری نیاز مالی داشتند که کمک کردیم. برای تجهیز این بیمارستان و خرید امکانات شایسته برای آن همه می توانند کمک کنند.

آرزوی فعالیت به عنوان یک پزشک داوطلب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اظهار کرد: این برنامه امروز نیز برای برآورده کردن آرزوی پنج کودک مبتلا به سرطان است که آرزوی فعالیت به عنوان پزشک داوطلب را داشتند.

علی خدادادی اضافه کرد: با برگزاری یک مانور فرضی زمینه مشارکت این کودکان را به عنوان پزشک داوطلب هلال احمر فراهم کردیم که امیدوارم باعث تسکین آلام و خوشحالی آنها باشد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف جدی و غایی برنامه های جمعیت هلال احمر این است که زمینه ساز دریافت کمک های خیران برای ارائه به نیازمندان است که هلال احمر با برگزاری برنامه های مختلف شرایط را فراهم کرده و به عنوان یک حلقه وصل بین توانمندان و نیازمندان این وظیفه را انجام می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در این برنامه می خواهیم این پیام را به مردم استان و کشور برسانیم که سرطان یکی از عوامل مهم تهدیدکننده جامعه است و قطعا باید فکر اساسی برای آن اندیشیده شود.

خدادادی بیان کرد: بهترین راه بحث مبارزه با سرطان مسئله خودمراقبتی است که امیدوارم با برگزاری برنامه های مختلف زمینه آن را فراهم و با برگزاری آموزش های لازم در تمامی زمینه های عواملی که باعث ایجاد سرطان و خطر می شوند را شناسایی و با آموزش لازم به مردم جامعه زمینه کاهش بیماری ها به ویژه سرطان را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: برنامه هایی را در خصوص برآورده کردن آرزوهای کودکان در حد همکاری داشتیم ولی برنامه امروز به صورت رسمی اولین مورد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: تمام تجهیزات مورد نیاز یک مانور امداد و نجات جاده ای را در این برنامه مشارکت دادیم و تیم های امداد و نجات و درمانی و عوامل هلال احمر در آن مشارکت دارند و حتی یک بالگرد را در مانور مشارکت دادیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.