آیت الله محسن حیدری : شایسته نیست آب شرب مردم خوزستان برای آبادی سایر استان ها منتقل شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به رئیس جمهوری در خصوص انتقال آب کارون و پرداخت خسارت سیل به کشاورزان خوزستانی نامه نوشتند/ شایسته نیست آب شرب مردم خوزستان که در دوران دفاع مقدس سختی های زیادی را متحمل شده اند را به استان های دیگر منتقل کنند تا آن استانها آباد شوند

امام جمعه موقت اهواز گفت: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به رئیس جمهوری در خصوص انتقال آب کارون و پرداخت خسارت سیل به کشاورزان خوزستانی نامه نوشتند.

آیت الله محسن حیدری در خطبه نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز بیان کرد: هنوز خسارات ناشی از سیل ماه گذشته در استان به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی گفت: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نامه ای که به رئیس جمهوری نوشتند تاکید کردند که انتقال آب از استان طبق قانون تنها برای مصرف شرب باشد و خسارت کشاورزان سیل زده استان نیز پرداخت شود.

خطیب جمعه اهواز اظهار کرد: شایسته نیست آب شرب مردم خوزستان که در دوران دفاع مقدس سختی های زیادی را متحمل شده اند را به استان های دیگر منتقل کنند تا آن استانها آباد شوند.

آیت الله حیدری بیان کرد: خودم این نامه را به رئیس جمهوری رساندم تا به این خواسته که از سوی مردم استان نیز هست رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دخانیات (چهار تا ۱۰ خرداد ماه) گفت: به لحاظ فقهی مصرف دخانیات حرام است مگر آنکه ترک دخانیات برای فرد مصرف کننده ضرر داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز درادامه اضافه کرد: دخانیات این مواد سمی باید از خانواده و جامعه ریشه کن شود.

وی گفت: مصرف دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و نیروی انتظامی باید با افرادی که در اماکن عمومی از دخانیات و قلیان استفاده می کنند برخورد کند.

آیت الله حیدری با اشاره به مناسبت های ماه جاری افزود: روز ۱۴ خرداد روز رحلت بنیان گزار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است و باید همه مردم برای بزرگداشت این روز خود را آماده کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفته گذشته بیان کرد: در افتتاح پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ریاست مجلس انتخاب شد هر چند استکبار تلاش داشت تا شخصیت این فرد انتخاب شده (آیت الله احمد جنتی) را تضعیف کند اما مجلس خبرگان رهبری با انتخاب به جای خود وی را رییس مجلس کرد و به ملت ایران ابی پیان را دادند که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند.

وی گفت: همچنین در دیداری که نمایندگان مجلس خبرگان به رهبری معظم انقلاب داشتند رهبر انقلاب سه محور اصلی را برای مجلس خبرگان رهبری تعیین کردند که آن سه محور شامل هویت مجلس، مسیر و راه استمرار انقلابی اسلامی در مجلس خبرگان رهبری است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: طبق گفته رهبر انقلاب تنها رسالت مجلس خبرگان رهبری انتخاب رهبر نیست بلکه یکی از وظایف این مجلس هدایت افکار عمومی و ریشه کن کردن فقر و جهالت در جامعه است.

آیت الله حیدری همچنین با اشاره به عملکرد ایران در بخش انرژی هسته ای افزود: کشورهای مقتدر دنیا قبول کرده اند که ایران حق غنی سازی هسته ای را دارد.

وی گفت: در دولت نهم ایران موفق شد که تعداد زیادی سانتریفیوژ تولید کند و این مهم باعث شد تا کشورهای مخالف با فعالیت هسته ای ایران خود موافق فعالیت ایران در بخش انرژی هسته ای شوند.

وی همچنین با بیان اینکه نیروهای عراقی پیروزی های زیادی را در جنگ با داعش کسب کرده اند گفت: در ماه شعبان شاهد ریشه کن کردن نیروی های داعش از خاک عراق و سوریه خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • احسنت به آیت الله محسن حیدری,در مورد آب شرب,و ممنوعیت دخانیات در معابر عمومی,
  • امیر حیات مقدم در دولت احمدی نژاد هر چه زور زد مرکز کار خود را انجام داد. عدم انتقال اب هیچ گاه صورت نمیگیرد. هر دولتی سر کار بیاید اوضاع بر همین منوال خواهد بود. البته بد نبود در دولت احمدی هم شما یک سر و صدایی میکردید.و جلوی انتقال ای را میگرفتید.