اجباری بودن دوره پیش دبستانی نیاز ویژه استان است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بر اجباری بودن دوره پیش دبستانی در ۴۰ منطقه آموزشی استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده در حاشیه جلسه شورای اداری به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ضرورت استان و با هدف ارتقای سطح تحصیلی و آموزشی، توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در شورای آموزش و پرورش استان به تصویب رسیده و مقدمات برگزاری این دوره مهیا شده است. در این راستا، حدود دو هزار و ۱۳۰ کارگاه آموزشی برای مربیان پیش دبستانی برگزار شد.

وی از تسهیل فرآیند صدور مجوز برای موسسان دوره های پیش دبستانی در سراسر استان خبر داد و گفت: بخش مشارکت های مردمی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها برای صدور مجوزهای لازم جهت راه اندازی دوره پیش دبستانی در شهرها، روستاها و خصوصا مناطق محروم با متقاضیان همکاری می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، پایه و اساس آموزش در مقاطع بالاتر را دوره پیش دبستانی دانست و افزود: ارزیابی کارشناسان آموزشی نشان داده که گذراندن دوره پیش دبستانی یکی از عوامل اصلی موفقیت دانش آموزان به ویژه کودکان دوزبانه در مقطع ابتدایی و پایه اول است. دانش آموزی که پیش دبستانی را گذرانده با محیط آموزشی و معلم احساس بیگانگی نمی کند در نتیجه، زمان کمتری برای ایجاد سازگاری با محیط صرف می شود و آموزگاران بیشتر انرژی خود را صرف فرآیند یاددهی و آموزش خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای توسعه پیش دبستانی در خوزستان عنوان کرد: حدود ۳۰۰ بسته آموزشی پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری از سوی سازمان یونیسف بین مناطق محروم توزیع شده و آموزش و پرورش درصدد است با رایزنی بیشتر و همکاری این سازمان دوره پیش دبستانی را در استان توسعه دهد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.