پیش بینی افزایش دمای هوا تا ۴۷ درجه و گردوغبار برای خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مرتضی ضرابی با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس الگوهای هواشناسی وزش باد در استان های غربی کشور آغاز شده است که این امر با توجه به تشکیل گرد وخاک روی کشور عراق، باعث افزایش غلظت آلاینده ها در استان های کرمانشاه،‌ایلام،‌خوزستان و بوشهر می شود.

وی ادامه داد: با توجه به پایداری جو امروز نیز شاهد افزایش دما در برخی از استان های نیمه جنوبی  کشور هستیم درحالی که بار دیگر دمای شهر اهواز به ۴۵ درجه بالای صفر می رسد. همچنین استان قم نیز امروز شاهد افزایش دمای هوا خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه هوا در نیمه شمالی کشور خنک می شود، افزود: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب کشور از عصر امروز شاهد بارش پراکنده باران در استان های آذربایجان شرقی وغربی و شهرهای ساحلی خزر خواهیم بود. بارشها اگر چه به صورت پراکنده است اما در روزهای پایانی هفته افزایش یافته و جاده های شمالی و جنوب دامنه البرز را تحت تاثیر قرار می دهد.

ضرابی با اشاره به آخرین وضعیت هوای تهران گفت: دمای هوا در تهران روز گذشته به ۳۵ درجه بالای صفر رسید اما طی چند روز آینده گرما بیش از این افزایش نمی یابد. عصر امروز  نیز شاهد وزش باد نسبتا شدید در تهران هستیم.

در همین حال مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه روند افزایش دما تا پایان هفته جاری خبر داد.

کوروش بهادری با اشاره به افزایش دمای هوا استان در طول هفته جاری اظهار کرد: افزایش دمایی که در این هفته با آن روبه‌رو هستیم به دلیل تقویت سامانه پرارتفاع جنب حاره‌ای است که بر نیمه غربی کشور ایجاد شده و تا نواحی فلات کشور نیز گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: روند افزایش دما تا اواخر روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در خوزستان تا ۴۷ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در این مدت بعد از ظهرها به دلیل تغییرات فشاری و افزایش وزش باد، گرد و غبار محلی نیز به وجود آید.

بهادری گفت: از اواخر روز پنجشنبه هفته جاری با تضعیف سامانه پرارتفاع جنب حاره‌ای، روند کاهش دمای هوا تا نیمه هفته آینده را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۴۶ درجه و ایذه با ۲۰ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز نیز بین ۴۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.