«مقتدایی» تودیع و مشاور وزیر شد/ «خبیر» تا تعیین استاندار جدید سرپرست استانداری شد/ کاظم‌نسب: منتخبان در عزل استاندار خوزستان نقش ندارند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: قائم مقام وزیر کشور از موافقت عبدالرضا رحمانی فضلی با بازنشستگی عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان خبر داد و گفت: فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تا زمان تعیین استاندار جدید به عنوان سرپرست استانداری منصوب شد.

حسینعلی امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره شایعات مطرح شده مبنی بر برکناری استاندار خوزستان افزود: برکناری در کار نیست، استاندار خوزستان مدت ها قبل درخواست بازنشستگی کرده بود اما وزیر کشور به دلیل شرایط انتخابات با این موضوع مخالفت کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اصرار استاندار خوزستان با بازنشستگی وی موافقت و با حکم وزیر کشور به عنوان مشاور وی منصوب شد.
قائم مقام وزیر کشور یادآور شد: بنابراین تا تعیین استاندار جدید، فرج اله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان سرپرستی این استانداری را برعهده دارد.

** مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان درباره استعفای عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان توضیحاتی ارائه داد.

جمال درویش سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: استاندار خوزستان از نیمه فروردین امسال استعفای خود را تقدیم وزارت کشور کرده بود و وی از پارسال نیز در شرکت نفت بازنشسته شده بود.
وی با اشاره به برگزاری نشست مدیران استانداری و مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در محل استانداری خوزستان افزود: معاون سیاسی وزیر کشور امروز در این جلسه با اظهار تاسف از اینکه خوزستان از خدمات یکی از مدیران ارزشمند و توانمند محروم می شود اعلام کرد که وزیر کشور با تقاضای کناره گیری استاندار خوزستان موافقت کرده و وی به سمت مشاور وزیر کشور منصوب شده است.

** منتخب اهواز گفت: همان‌طور که استاندار تغییرات ناگهانی را انجام داد، باید منتظر این تغییر ناگهانی هم می‌بود. طبیعتا استان از این تغییر ناگهانی ضربه می‌خورد.

جواد کاظم‌نسب ، اظهار کرد: اطلاعی از نحوه تغییر استاندار ندارم؛ با وزیر کشور در رابطه با تغییرات در فرمانداری‌های استان بحثی شد ولی این‌که بر چه اساسی استاندار خوزستان تغییر کرده و این‌که آیا خود وزیر تصمیم گرفته‌اند یا هر دلیل دیگری بوده، در جریان نیستم.

وی افزود: در حاشیه جلسه و ضیافت شام رییس جمهور با منتخبان مجلس دهم، با وزیر کشور نشستی داشتیم و صحبت کردیم که جهت آرامش استان اگر امکان هست تغییر و تحول‌ها در فرمانداری‌های خوزستان متوقف شود و بعد از این که منتخبان به عنوان نماینده کار را آغاز کردند، خودشان با همفکری استاندار یا با نظر استاندار و تایید نمایندگان این تغییرات انجام شود.

کاظم‌نسب ادامه داد: این خواست ما از وزیر بود ولی دیگر من اطلاع کافی ندارم که وزیر دستور داده‌اند که استاندار خوزستان ابقا نشود یا این که موضوع چیز دیگری بوده است.

وی گفت: منتخبان این اعتراض خود را به سمع وزیر کشور رساندند و وزیر هم اعلام کرد که استاندار خوزستان از این به بعد اصلا و ابدا نمی‌تواند فرمانداران را تغییر دهد ولی شاهد بودیم که بعد از این حرف وزیر کشور، باز هم تغییرات انجام شد.

منتخب اهواز اظهار کرد: منتخبان در عزل استاندار خوزستان نقش ندارند ولی همان روز در حاشیه نشست با رییس جمهور، اعتراضشان را به وزیر دادند و اعلام کردند که آقای مقتدایی این تغییر و تحول را متوقف کند تا بعدا این امر انجام شود. بسیاری از منتخبان این موضوع را مطرح کردند.

وی افزود: نمی‌توانم بگویم که این تغییر استاندار به دلیل همان اعتراضات نسبت به تغییر و تحولات در سطح فرمانداری‌های بوده است یا موضوعی از قبل بوده یا شاید وزیر کشور بنا داشته که بعد از انتخابات استاندار را تغییر دهد و شاید هم قضایای قبلی بوده است.

کاظم‌نسب  تصریح کرد: نمی‌توانم در این زمینه نظری بدهم زیرا اطلاع کافی از این موضوع ندارم و ما تا به امروز هیچ ارتباطی با استاندار نداشتیم. تا پیش از این، منتخبان دیداری با آقای مقتدایی نداشتند و ایشان هم وقت نکردند که دعوت کنند و گرنه ما حاضر بودیم با هر شخصی که بتواند به مردم کمک کند جلسه بگذاریم و صحبت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که تغییر ناگهانی استاندار خوزستان چه تاثیری بر وضعیت استان خواهد داشت، گفت: همان‌طور که آقای استاندار تغییرات ناگهانی را انجام داد، باید منتظر این تغییر ناگهانی هم می‌بود. طبیعتا استان از این تغییر ناگهانی ضربه می‌خورد.

منتخب اهواز گفت: وقتی مدیر اول اجرایی استان عوض شود، طبیعتا مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت و این‌گونه نیست که قضیه به سادگی بگذرد. با این حال، این موضوع مربوط به وزیر کشور و هیات دولت است که تصمیم گرفتند و آنها باید متوجه باشند که به استان لطمه‌ای نرسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • بهترین گزینه امیرحیات مقدم و یا خود مقتدایی است. استاندار باید در طبقه استاندار باشد نه یک فرد ضعیف و بی تجربه. هم امیر حیات مقدم و هم مقتدایی از طرح پلاک اروند حمایت کردند . در ضمن بازنشستگی اجباری درست نیست دولت میتواند به سادگی خود مقتدایی را سر کار بیاورد.