چالش بزرگ فارغ‌التحصیلان فاقدمهارت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان این‌که بزرگترین چالش امروز جامعه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت هستند، گفت: برای برون‌رفت از این چالش باید هر دانشجو در زمان تحصیل یک مهارت را فرا بگیرد.

عبدالنبی سواعدی در نشست با مهرداد افشون دبیرشورای سیاست‌گذاری دانشکده‌های سما استان با بیان این مطلب اظهار کرد: آموزش مهارتی برای جبران این خلأ امکانات وظرفیت‌های بسیاری برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید با فراگیری آموزش‌های عملی و مهارتی در کنار دروس تئوری به‌صورت هم‌زمان در دانشگاه محل تحصیل حداقل یک مهارت را کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: باتوجه به پتانسیل خوزستان فرصت‌های شغلی بسیاری برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در تمام زمینه‌ها وجود دارد اما متأسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهارت‌های کافی برخوردار نیستند به همین دلیل باید در کنار تحصیل، آموزش مهارتی را در مراکز فنی و حرفه‌ای فرا بگیرند.

سواعدی با اشاره به آموزش‌های بازارمحور گفت: آموزش‌های بازارمحور الگویی است که تمام فرآیند یک شغل از آموزش و تولید تا فروش را در بر می‌گیرد؛ به‌منظور دستیابی به بهره‌وری مطلوب باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در استان تربیت شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.