نتیجه قطعی مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در پنج حوزه انتخابیه خوزستان/ لیست امید اصلاح طلبان پیشگام

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نتیجه مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه اصلی خوزستان از سوی وزارت کشور اعلام شد.

بر اساس اطلاعیه های جداگانه وزارت کشور افراد زیر در پنج حوزه اصلی در خوزستان که موفق به کسب اکثریت نسبی آرای صحیح درحوزه انتخابیه شده اند به عنوان منتخبان مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.
۱- حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا «علی عسگر ظاهری عبده وند» با کسب ۴۵ هزار و ۵۲۲ رای از مجموع ۸۲ هزار و ۱۹۳ آرای صحیح ماخوذه راهی مجلس شد.
۲ – در حوزه انتخابیه آبادان «غلامرضا شرفی» با کسب ۲۱ هزار و ۱۰۰ رای از مجموع ۴۰ هزار و ۷۲۶ آرا صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.
۳ – در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری حبیب الله کشت زر با کسب ۴۴هزار و ۳۹۳ رای از مجموع ۸۲ هزار و ۹۶۶ آرای صحیح ماخوذه راهی مجلس شد.
۴ – در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جودکی علی گلمرادی با کسب ۶۰هزار و ۱۳۳ رای از مجموع ۱۰۴هزار و ۹۵۰ آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.
۵ – در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک نیز هدایت الله خادمی با کسب ۷۲ هزار و ۷۳۸ رای از مجموع ۱۳۱ هزار و ۴۱۹ رای توانست راهی مجلس شود.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دهم اردیبهشت ۱۳۹۵ در ۵۵ حوزه انتخابیه در ۲۱ استان کشور برای انتخاب ۶۸ نماینده برگزار شد.
مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند سال ۱۳۹۴ در سراسر کشور برگزار و ۲۲۱ نفر از نمایندگان انتخاب شدند که در این مرحله مشارکت ۶۲ درصدی مردم به ثبت رسید.
۱۶ نامزد انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در شش حوزه اصلی انتخابیه و ۱۰ حوزه فرعی در خوزستان به رقابت پرداختند. در مرحله نخست ۱۰ نماینده از حوزه های مختلف در خوزستان انتخاب شده بودند.
حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی نیز از جمله حوزه هایی است که به مرحله دوم کشیده شد. این حوزه سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.