مدیرکل کار و رفاه خوزستان: بروکراسی اداری مانع طرح های سرمایه گذاری در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بروکراسی اداری مانع بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در استان محسوب می شود.

هوشمند صفایی صبح سه شنبه در اولین نشست تخصصی توسعه و اشتغال در سال ٩۵ در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر اظهار کرد: پدیده بیکاری نشان دهنده این است که فضای کسب و کار در کشور دچار یک بیماری شده و تا زمانی که وضعیت این فضا بهبود نیابد نمی توان قدمی به منظور ایجاد اشتغال به پیش برد.

وی افزود: بروکراسی اداری مانع بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در استان محسوب می شود. در صورتی که فضای کسب و کار رونق بگیرد و سرمایه گذاران با آرامش وارد منطقه شوند، شاخص های اشتغال در استان تغییر محسوسی خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: متاسفانه هنوز در کل کشور حل مسئله بیکاری نهادینه نشده و کمتر اقدام عملی در این خصوص صورت می گیرد. در گام اول باید قانون فضای کسب و کار در کشور اصلاح شود و کلیه مدیران نیز به آن مقید باشند.

صفایی ادامه داد: حل معضل بیکاری با نگاه بخشی حل نمی شود. همه شرایط در کشور برای رونق اقتصادی مهیا است و زمنیه فعالیت هم وجود دارد تنها باید دانش بهره گیری از این فرصت ها را کسب کنیم.

وی گفت: رونق اقتصادی از اهداف دولت تدبیر و امید است و در این زمینه باید ساز و کاری فراهم شود. باید مسئله تولید داخل که بر اساس مصوبه استاندار توجه فراوانی به آن شده است، در دستورکار قرار بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: اصلاحات نظام آموزشی باید ایجاد شود، نظام آموزشی ما متناسب با نیازهای بازارکار نیست. هر استان باید بر اساس ظرفیت خود نیرو تربیت کند. فرصت های شغلی در استان وجود دارد اما واجدین شرایط برای بهره گیری از این فرصت ها وجود ندارد. در نیمه دوم سال گذشته ده هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که تنها دو هزار واجد شرایط وجود داشت.

صفایی بیان کرد: در دولت برای توسعه مشاغل خرد، صندوق کارآفرینی امید فعالیت های بسیار خوبی را در حال انجام دادن، دارد و در استان خوزستان بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مناطق مرزی سامان دهی شده و فعالیت های بسیاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه شورای راهبردی اقتصادی باید در استان تشکیل شود، افزود: بیش از یک میلیون نفر در مرزهای استان ساکن هستند که از این تعداد تنها دویست هزار نفر از تسهیلات دولت همچون معافیت های گمرکی استفاده می کند. تدابیر لازم اندیشیده شده تا کلیه مرز نشینان از این تسهیلات آگاه و بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص شرکت های شستا اظهار کرد: مدیران این شرکت ها اغلب مرکزنشین و پروازی هستند و هیچ فایده ای برای استان ندارند و تنها زمانی که منفعتشان مطرح باشد، وارد استان می شوند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.