هرسال تعداد بی سوادان در خوزستان افزایش می یابد!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: راه‌های ورود به بی‌سوادی بسته نشده‌اند و هر ساله افرادی به دلایل مختلف به جامعه بی‌سوادان اضافه می‌شوند که این موضوع از چالش‌های ما در ریشه‌کنی بی‌سوادی است.

موسی شیخی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات حوزه سوادآموزی استان در سال ۹۴، اظهارکرد: ابلاغ استمرار طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و طرح آموزش کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ ساله به شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، آموزشی و مذهبی بین سوادآموزان، انعقاد قراردادهایی با ۲۱ مؤسسه غیردولتی و نهادهای اجرایی به‌منظور شتاب‌دهی به فعالیت‌های سواد‌آموزی، انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با رؤسای آموزش‌و‌پرروش در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی و تشکیل مستمر جلسه شورای پشتیبانی در استانداری با حضور استاندار و فرمانداران از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در سال گذشته است.

وی ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن ۵۰ هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد که نسبت به سال ۹۳ رشد ۱۱ درصدی داشته است، پالایش و ثبت اطلاعات اسمی دانش‌آموزان پایه پنجم از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۷۸ شامل یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز برای رهگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی، از دیگر فعالیت‌های معاونت سوادآوزی در سال ۹۴ بوده است.

شیخی همچنین درباره اولویت‌های این حوزه در سال جاری گفت: کاهش میزان بی‌سوادی، تعمیق و تثبیت سواد بین نوسوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به‌خصوص اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و منابع درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به‌منظور کاهش نرخ بی‌سوادی از اهمّ اولویت‌های سوادآموزی امسال در استان خواهد بود.

وی با بیان این‌که راه‌های ورود به بی‌سوادی بسته نشده است، گفت: نداشتن اطلاعات دقیق اسمی و نشانی افراد محروم از سواد، بازگشت به بی‌سوادی به‌دلیل عدم استمرار آموزش و استقبال پایین بی‌سوادان از برنامه‌های آموزشی و مسائل و مشکلات اقتصادی و نارسایی‌های فرهنگی از مهم‌ترین چالش‌های استان در حیطه سوادآموزی است. در حال حاضر حدود پنج هزار نفر آموزش‌دهنده از طریق مؤسسات غیردولتی و خصوصی در فرآیند آموزش بی‌سوادان و نوسوادان همکاری و مشارکت دارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.