انتصاب در میراث فرهنگی خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: طی حکمی از سوی مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی‌رضا رازقی به عنوان مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه منصوب شد.

در این حکم آمده است:

«محوطه چغازنبیل یا شهر باستانی دوراونتاش در زمره اولین آثار ثبت شده جهانی در ایران تجسم کالبدی رویدادهای مبتنی بر آیین و سنت در حیات اجتماعی و فرهنگی بوده و توانسته است با استفاده از قابلیت‌های درون‌زا معرف ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی یگانه ای در دنیا باشد.

آثار ثبت جهانی به عنوان بخشی از فرآیند توسعه ارزش محور دارای نقش اساسی در پایش، مدیریت و تبادلات فرهنگی در کشور می‌باشند که نظام بخشی و ارتقای سطح کیفی آن‌ها مسؤولیتی خطیر در عرصه علم و فرهنگ خواهد بود. با توجه به اهمیت این جایگاه و ظرفیت‌های موجود و نظر به سوابق علمی، تجربی و تعهد جنابعالی به عنوان “مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه” منصوب می‌شوید.

امید است در پرتو عنایات حق تعالی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در جهت پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهتمام شایسته معمول و با هماهنگی دفتر امور پایگاه‌های جهانی و تعامل با مدیریت‌های استانی و ستادی نسبت به انجام امور محوله اقدام نمایید.»

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.