ایجاد ۱۸کیلومتر سیل بند در شهرستان کارون/ آخرین وضعیت رهاسازی آب از سد دز و سیل‌زدگان/ سیلاب پیش بینی شده در اهواز اتفاق نیفتاد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: ** فرماندار شهرستان کارون گفت: در پی بارندگی ها و پیش بینی طغیان رودخانه کارون، شهرستان کارون در حال آماده باش است و محل هایی برای اسکان اضطراری مردم در صورت نیاز در نظر گرفته شده است.

غلام علیدادی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در شهرستان کارون، اظهار کرد: ۱۵نقطه این شهرستان مورد تهدید سیل قرار دارند.

شهر شیرین شهر جهت اسکان اضطراری اهالی روستاها، در نظر گرفته شده و ۴۰۰ واحد مسکونی در این شهر برای اسکان آماده شده است.

فرماندار کارون گفت: در شهر نیز جمعیت هلال احمر وسایل امدادی از قبیل چادر و پتو فراهم کرده و در صورت نیاز از محل مصلای شهر جهت اسکان شهروندان استفاده خواهد شد.

**مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این‌که تاکنون سیلاب با وجود واردآوردن صدماتی به اماکن مسکونی، مستغلات و تأسیسات خسارات جانی نداشته است، گفت: اکنون وضعیت سیلاب و آب خروجی از دز کاملاً کنترل شده و تمام شرایط در دست کنترل ستاد مدیریت بحران استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این‌که از صبح امروز وضعیت سیلاب و آب خروجی از سد دز کنترل شده است، گفت: در حال حاضر تمام شرایط در کنترل ستاد مدیریت بحران استان است اما بارندگی شب گذشته در بالادست رودخانه دز و استان لرستان حدود ۱۳۰ میلی‌متر گزارش شده است که پیش‌بینی می شود روان‌آب آن به پشت سد دز برسد به همین دلیل با سازمان آب و برق استان هماهنگی‌های لازم انجام شد تا میزان دبی ورودی به رودخانه دز را جهت اتخاذ تصمیم‌گیری‌های لازم به‌طور دقیق و مرتب به ستاد مدیریت بحران اطلاع دهند.

** مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان وضعیت سیلاب را در استان، کنترل شده عنوان کرد و گفت: خوشبختانه سیلاب پیش بینی شده در اهواز اتفاق نیفتاده است.

بالدی همچنین با تاکید بر اینکه تا کنون تلفات جانی بر اثر طغیان رودخانه ها و سیلاب در استان اتفاق نیفتاده است گفت: روز پنجشنبه در دزفول، اندیمشک و شوش مشکلاتی به واسطه طغیان رودخانه بوجود آمد که حدود ۲۶ روستا تخلیه شد و در سه مرکز اسکان موقت در دزفول و شوش مستقر شدند.

وی همچنین با اشاره به بارندگی ۶۵ میلیمتری در مسجدسلیمان اظهار کرد: در این شهرستان نیز بارندگی شدید موجب قطع درختان، آسیب رسیدن به تعدادی از منازل شهری و روستایی و آبگرفتگی معابر شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.