کارون هم در خطر طغیان/ احتمال سیل در اهواز و برخی شهرهای دیگر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به حجم بالای بارندگی‌ها و افزایش دبی رودخانه‌ کارون در طول مسیر کلانشهر اهواز اظهارداشت: پیش بینی ما این است با روند فعلی بارندگی‌ها احتمال آب گرفتگی و سیل در اهواز و برخی شهرهای دیگر وجود دارد.

بنا بر اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان احتمال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در حواشی رودخانه کارون در طول امشب و فردا وجود دارد.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای بارندگی‌ها و افزایش دبی رودخانه‌ کارون در طول مسیر کلانشهر اهواز اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است با روند فعلی بارندگی‌ها احتمال آب‌گرفتگی و سیل در اهواز و برخی شهرهای دیگر وجود دارد.

وی افزود: توصیه ما به مردم شهر اهواز این است که امروز از تردد و توقف در مناطق ساحلی و بلوار ساحلی اهواز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: بر‌اساس گزارش‌های افزایش دبی رودخانه‌ها و باز‌شدن دریچه‌های سد دز به‌دلیل تکمیل ظرفیت سد، احتمال اینکه دبی رودخانه کارون به بیش از ۲۵۰۰ برسد، وجود دارد.

وی افزود: به‌همین دلیل توصیه می‌شود امروز و امشب شهروندان و به‌ویژه اهوازی‌ها از نزدیک‌شدن به بلوارها و مناطق ساحلی و مجاور رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

بالدی گفت: به احتمال زیاد ‌امشب ساعت ۲۰ شاهد افزایش دبی کارون باشیم که در اثر همین مسئله از همه شهروندان شهرهای حاشیه کارون مانند اهواز، باوی و کارون می‌خواهیم در این ساعات و روز جاری در حاشیه رودخانه حضور نداشته باشند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.