هواشناسی خوزستان: بارش ها تا جمعه ادامه دارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از پیش‌بینی بارش تا میزان ۱۰۰ میلی‌متر طی روزهای آینده در سطح استان خبر داد.

هاشم بالدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته بیشترین میزان بارندگی در باغملک با ۵۰ میلی متر، ایذه ۳۵ میلی‌متر و دهدز با ۳۰ میلی متر تا ۷:۳۰ دقیقه صبح امروز گزارش شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شدت بارندگی امروز و فردا در استان افزایش یابد و پیش‌بینی شده که میزان بارندگی در اهواز از ۶ میلی‌متر در شب گذشته به ۶۰ میلی‌متر طی امروز و فردا برسد. مدیریت بحران استان بر اساس این پیش‌بینی‌ها، تمهیدات ویژه‌ای جهت جلوگیری از وقوع حوادث از جمله تعطیلی مدارس دیده است.

بالدی افزود: امروز در بخش رودخانه‌ها نیز حداکثر بارندگی را در حوضه رودخانه‌های کرخه و دز خواهیم داشت و همچنین فردا این افزایش میزان بارندگی به حوضه رودخانه‌های کارون و مارون متمایل می‌شود.

وی گفت: برای روزهای آینده نیز بیشترین بارندگی‌ها در نوار شمالی و شرقی استان خوزستان با میزان بارندگی ۱۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: با هماهنگی‌های مدیریت بحران خوزستان با مسئولان استان‌های همجوار و اداره‌کل امور عشایر استان، توصیه‌ها جهت هدایت عشایر و دوری از مسیل رودخانه در صدا و سیما و اعلام شده و همچنین بر لزوم تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران به فرمانداران شهرستان‌ها تاکید شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.