پیش بینی وضع هوای خوزستان/ از گرمای بهاری تا پیش بینی سیلابی شدن رودخانه ها

عصر جنوب – asrejonoob.ir: هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد با ورود سامانه فعال بارشی از روز دوشنبه ، احتمال سیلابی شدن رودخانه های دائمی ، فصلی ومسیل ها تا چهار روز آینده در خوزستان وجود دارد.

هواشناسی استان روز یکشنبه اعلام کرد با توجه به بارش های قابل توجه توام با وزش باد و رعد و برق در استان بخصوص در مناطق شرقی و شمالی خوزستان ، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.
این اداره کل از عموم شهروندان خواسته با توجه به رگباری بودن باران ، از بیتوته کردن در جوار رودخانه ها خودداری کنند.
هواشناسی خوزستان همچنین نسبت به برخاستن گرد و خاک به صورت محلی در برخی مناطق استان هشدار داد.
اوج بارندگی ها در استان خوزستان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خواهد بود.
در سال آبی جاری میزان بارش در استان خوزستان نسبت به سال آبی گذشته ۲۵درصد افزایش داشته به گونه ای که حدود ۵۰درصد گندم زارهای استان قابل برداشت می باشد.
تاکنون حدود ۱۴میلیارد و ۵۰۰میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای خوزستان ذخیره سازی شده است.
بنا به این گزارش با توجه به اینکه برداشت گندم در مناطق جنوبی استان خوزستان در چند روز اخیر شروع شده احتمال توقف یا اختلال در عملیات برداشت گندم به علت بارش باران وجود دارد.

با وجود گرم شدن هوای خوزستان، پیش‌بینی‌ها از ابری شدن و آغاز بارش‌ها در این استان حکایت دارد.

در این‌روزها که خوزستان به‌سمت آغاز گرمای معروف خود در حال پیش روی است و گندم‌زارها رنگ باخته‌اند، شاید کمی تصور باران به‌ویژه برای مناطق جنوبی استان دور از انتظار باشد.

وجود گرمای بهاری این‌روزها در اکثر نقاط استان باعث روی آوردن مردم به وسایل خنک‌کننده و کولر شد و تنها در بخش‌هایی از شمال و شرق استان از جمله ایذه، مسجدسلیمان، لالی، باغملک و اندیکا هنوز هوای بهاری با نسیم خنک خود روح نوازی می‌کند.

بررسی نقشه‌ها و گزارش‌های سازمان هواشناسی در این‌روزها نشان از آن دارد که سامانه جدید بارشی و بهاری به استان وارد می‌شود و تا اواخر هفته در اکثر نقاط استان شاهد بارش باران خواهیم بود.

در کنار بارش باران، وقوع پدیده وزش بادهای شدید دور از انتظار نیست و انتظار می‌رود در برخی از شهرها در کنار بارش باران، شاهد پدیده گرد و خاک باشیم.

این در حالی است که آسمان بیشتر شهرهای شمالی و شرقی استان خوزستان از شب گذشته به‌صورت تمام ابری در آمده و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود از عصر امروز شاهد آغاز بارندگی در این مناطق باشیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.