ژاپن در مناطق محروم خوزستان مدرسه می سازد + جزئیات

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان گفت: سفارت ژاپن اعتباری بالغ بر ۴۷۰۰۰ یورو برای ساخت سه مدرسه روستایی در روستاهای خوزستان متعهد شده است که قرار است به‌زودی کار ساخت آنها آغاز شود.

حمید قنبری اظهار داشت: با توجه به تلاش‌هایی که سال گذشته انجام شد تلاش داشتیم بتوانیم برای مناطقی که از داشتن مدرسه استاندارد محروم هستند، اعتباراتی را جذب کنیم، سرانجام سفارت ژاپن پس از تحقیقاتی که انجام داد، برای احداث این مدارس وعده همکاری داد.

وی افزود: گروهی از افراد ژاپنی به روستاهای خوزستان سفر کردند و پس از بررسی‌‌هایی که حدود یک سال به طول انجامید، به این نتیجه رسیدند که می‌توانند در سه محل از روستاهای محروم خوزستان مدرسه بسازند.

رئیس آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان بیان کرد: مکان‌هایی که قرار است سفارت ژاپن مدرسه احداث کند عبارتند از روستای شاهزاده عبدالله، چلو اندیکا و روستای قلعه در ایذه.

قنبری عنوان کرد: تفاهم‌نامه همکاری با کشور ژاپن برای ساخت مدرسه در اسفندماه سال گذشته در سفارت ژاپن با حضور رئیس آموزش‌وپرورش امضا شد.

همچنین وی درمورد میزان اعتباری که سفارت ژاپن برای این پروژه‌ها تقبل کرده است، بیان کرد: سفارت ژاپن اعتباری بالغ بر ۴۷۰۰۰ یورو برای ساخت این مدارس، پرداخت خواهد کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.