معاون عمرانی استاندار، پروژه های جاده ای خوزستان را تشریح کرد

عصر جنوب – asrejonoob.ir:احمد سیاحی ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پیشرفت مصوبات وزارت راه و شهرسازی در خوزستان با پراهمیت خواندن پیگیری و تکمیل ۲۱ مصوبه وزارت راه و شهرسازی در این استان اظهار کرد: تکمیل و به سرانجام رساندن این مصوبات که مورد تأکید استاندار است می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد استان بگذارد.

وی افزود: از جمله مصوباتی که در زمینه راه و جاده وجود دارد بحث احداث آزادراه اهواز- اندیمشک است که با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی انجام خواهد شد و اکنون در مرحله مطالعات فاز نخست قرار دارد، همچنین مصوبه تکمیل چهارخطه کردن محور بهبهان- رامهرمز و مصوبه احداث میان‌بر مسجدسلیمان- اهواز نیز در مرحله امکان‌سنجی اولیه و فراخوان سرمایه‌گذار قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در ارتباط با احداث جاده کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز نیز گفت: عملیات اجرایی حدفاصل جاده اهواز- اندیمشک در حال انجام بوده و مشکل معارضان نیز تقریباً برطرف شده است.

سیاحی ادامه داد: چهار خطه کردن محور اهواز- شوشتر- دزفول نیز از دیگر مصوبات وزارت راه و شهرسازی است که هم‌اکنون در مراحل اجرایی قرار دارد، همچنین اصلاح و بهسازی محور دهدز- ایذه- باغملک- هفتکل- سراه غیزانیه نیز در مرحله عقد قرارداد است.

وی در مورد مصوبات مربوط به راه‌آهن نیز اظهار داشت: برخی از مصوبات مربوط به وزارت راه و شهرسازی وارد فاز اجرایی شده‌اند و برخی نیز در مرحله انجام مطالعات اولیه و جذب سرمایه‌گذار قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به بحث نوسازی و توسعه ایستگاه راه‌آهن اهواز اشاره کرد که اکنون در مرحله تهیه طرح جامع و انتخاب مشاور قرار دارد و جزو اولویت‌های سال جاری است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به مصوبات مربوط به توسعه فرودگاه کنونی اهواز و احداث فرودگاه جدید تصریح کرد: سالن جدید فرودگاه کنونی در حال احداث است و در ارتباط با فرودگاه جدید نیز با توجه به موقعیت تعیین شده نیاز به برگزاری جلساتی در مورد بحث زیست محیطی است.

سیاحی در پایان به موضوع مسکن مهر اشاره و اضافه کرد: بخشی از قیر مورد نیاز معابر مسکن مهر تأمین شده و در انتظار تأمین اعتبار سهم استان در رابطه با مسکن مهر برای ادامه عملیات هستیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.