استاندار خوزستان: انتخاب مدیران بر اساس برنامه‌ها و امانت‌داری‌شان باشد/ عملکرد خوزستان در بخش عمرانی غیرقابل قبول است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: افراد در ادارات و دستگاه‌های دولتی باید بر اساس برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند، امانت‌دار بودن، تخصص و سابقه مفید انتخاب شوند.

به گزارش فارس، اولین جلسه شورای اداری شهرداری اهواز در سال ۹۵ عصر امروز با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

عبدالحسن مقتدایی در جمع مدیران و معاونان شهرداری اهواز عملکرد شهرداری این شهر را نماد کل استان و الگویی برای شهرهای دیگر خواند و محوریت سخنان خود را بر ارزیابی عملکرد مدیران شهری قرار داد.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه در طی سال‌های گذشته با توجه به داشته‌های معنوی و مادی خود تلاش کرده و اقدامات بدیعی از خود نشان داده است، اظهار کرد: با ارائه ۱۷ طرح خلاقانه در رأس استان‌ها قرار گرفته‌ایم و بایستی با هدف خدمت به مردم استان تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به امر اطلاع‌رسانی در رابطه با اقدامات انجام شده تشریح کرد: بایستی تمام کارهای انجام شده در معرض عموم قرار بگیرد؛ مردم مطلع شوند و بدانند هیچ توانمندی زیر غبار پنهان نشده؛ با تمام قوا تلاش می‌کنیم و شکارچی فرصت‌ها و لحظه‌ها در امر توسعه استان و خدمت به مردم هستیم.

مقتدایی خاطرنشان کرد: عمران شهری و خدمات شهری بایستی در تمام شهرها به‌صورت همسان دیده شود و مردم در تمامی نقاط شهر رفاه، زیبایی و خدمات را ببینند و این مساله با اقدامات در زمینه مدرسه‌سازی، ریلی، سدسازی و از این جمله متفاوت است.

وی افزود: ترافیک، نظافت، همسان‌سازی و یکسان‌سازی نکاتی است که در رأس امور یک مدیر عمرانی قرار دارد و این هارمونی بایستی در حد هر آنچه حداقل حق یک شهروند است در تمامی نقاط شهری انجام پذیرد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: این امر به نقاط بالای شهر و یا پایین شهر اختصاص نیابد و هر دو منطقه متمول و فقیر باید از حداقل‌هایی برخوردار باشند و واضح است؛ عدم وجود این همسان‌سازی و هارمونی در شهر، خود بیان‌گر عدم تعادل در مدیران است.

مقتدایی اذعان داشت: شهرداری‌ها نماد کارهای عمرانی استان و نماد بارز آنها خود شهر اهواز به‌عنوان مرکز استان و یک کلان‌شهر است.

وی در ادامه گفت: برآیند عملکرد استان خوزستان در بحث عمران شهری قابل قبول نیست، خود به عنوان مسئولی در رأس استان و متولی این‌کار بر این باورم که هنوز این اقدامات کافی و درخور شأن استان صورت نگرفته است.

مقتدایی با اشاره به اهمیت و نقش مردم در ارائه خدمات شهری تصریح کرد: خدمات دهنده و خدمات گیرنده هر دو در برابر هم مسئول و پاسخ‌گو هستند، مردم بدانند در این امر دخیل هستند و در موردی هم‌چون ریختن زباله‌های بسیار در معابر شهری نشان از تعدی به حقوق دیگران است.

عالی‌ترین مقام دولتی در استان خوزستان توجه ویژه‌ای به از بین بردن فرهنگ تکدی‌گری نشان داد و ادامه داد: برای از بین بردن فرهنگ تکدی‌گری و آگاه‌سازی مردم، آموزش و پرورش؛ دانشگاه‌ها و روابط عمومی‌ها مسئول هستند و بایستی به مردم اطلاع دهند تا با عدم توجه و حمایت متکدیان در سطح شهر از ترویج این فرهنگ و ازدیادشان جلوگیری شود.

وی گفت: حضور متکدیان در سطح شهر نوعی از شخصیت مخدوش استان را نشان می‌دهد و این مساله باید در کارگروه‌ها به‌طور جدی بررسی شود.

مقتدایی مدیران و معاونان را در تمام استان مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: تنها بخشی از عدم حصول به نتیجه در انجام امور مربوط به تأمین بودجه است و بخش قابل توجه آن عدم دانش کافی و بی‌توجهی مدیران را شامل می‌شود.

وی افزود: یک مدیر باید اشراف کافی به امور و توانایی و علم استفاده از فناوری‌های روز را دارا باشد در غیر این‌صورت فاصله زیادی بین مردم و مسئولان می‌افتد و موجب عدم تمکین، هرج‌و‌مرج و مهاجرت خواهد شد، لذا جایز است قبل از دادن حکم انتصاب به مدیران ابتدا از آنها برنامه‌هایشان را بخواهیم.

مقتدایی تأکید داشت: این مدیران هستند که می‌توانند با برنامه‌های مناسب مردم را در جهت صحیح هدایت کنند تا قابلیت‌ها و توانمندی‌هایشان را ارائه دهند.

وی گفت: افراد در ادارات و دستگاه‌های دولتی باید بر اساس برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند، امانت‌دار بودن، تخصص و سابقه مفید انتخاب شوند.

استاندار خوزستان با برشمردن شهرداری به‌عنوان مؤسسه‌ای کاملا عام‌المنفعه که ارائه دهنده خدمات عمومی به شهروندان است، اظهار کرد: باید دقت کرد و حساسیت به خرج داد که این مؤسسه عام‌المنفعه تبدیل به کسب‌المنفعه نشود زیرا این مردم هستند که در شهرداری‌ها حقوق پرداخت می‌کنند و مدیران بدانند که مسئولیت بیت‌المال را دارند.

مقتدایی تصریح کرد: انتظار از مدیران در شهرداری‌ها به مراتب بیشتر از مدیران دستگاه‌های دیگر است، آنها باید بر کار بازنگری داشته و عامل تحولات مثبت و سازنده باشند و تنها به انجام امور روزمره نپردازند.

وی افزود: طمع به شما مدیران شهرداری زیاد است، بایستی در امر مدیریت ایثار، تدبیر و اقتدار داشته باشید و نسبت عملکرد و جایگاه خود و هر آنچه انجام داده‌اید مسئول و جواب‌گو باشید.

مقتدایی در پایان از رسانه‌ها و خبرنگاران دعوت کرد تا در تمامی شوراهای استان با یک نفر نماینده با رویکرد انتقادی به مسئولان در زمینه‌های تخصصی به سخنرانی بپردازند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.