نوبخت در شورای اداری استان: آب،محیط زیست و صندوق بازنشستگی سه اولویت مهم دولت یازدهم می باشند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سخنگوی دولت تدبیر و امید از آب، محیط زیست و صندوق بازنشستگی به عنوان سه اولویت مهم برنامه کاری دولت یازدهم نام برد و گفت:این بخش ها در برنامه پنج ساله آینده در اولویت قرار داده شده اند و برنامه ریزی مناسبی برای این سه بخش در نظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت شامگاه شنبه در نخستین نشست شورای اداری استان خوزستان در محل سالن شهید علی هاشمی استانداری خوزستان افزود:در خوزستان به آب به عنوان یک موضوع ملی در برنامه ششم توسعه باید تمرکز شود که اعتبارات خاصی برای این بخش برای پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد:خوزستان در بخش آب و کشاورزی از امتیازات ویژه ای برخوردار است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری خواستار اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در این استان شده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سالانه دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار می گیرد و در ابتدای سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال در حساب های مرتبط با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری واریز شده است.
وی عنوان کرد: مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار این طرح بدون انتظار برای تخصیص پرداخت می شود و استان می تواند از این اعتبار برای رونق و پیشبرد این طرح استفاده کند.
نوبخت گفت: همچنین یک ردیف بودجه برای توسعه پایدار استان غیر از ردیف های تملک دارایی و جاده به ردیف های بودجه ای استان اضافه شده است که برای طرح توسعه پایدار استان بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای شروع این طرح در نظر گرفته شده است.
سخنگوی دولت یازدهم عنوان کرد:برای احیای رودخانه کارون یک هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است همچنین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه خرمشهر اختصاص یافته است ضمن اینکه در بودجه سال ۹۵ رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد ریال برای اتصال راه آهن خرمشهر به بصره اختصاص یافته است و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای خروج شناورهای غرق شده از رودخانه اروند در نظر گرفته شده است.
سخنگوی دولت بیان کرد: از دیگر موضوعاتی که دولت به آن توجه خاص دارد توجه به پیشران های توسعه از جمله بحث گردشگری است که در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و خوزستان از این طرح ملی سهم می برد.
نوبخت گفت: خوزستان با داشتن ظرفیت های تاریخی و طبیعی گردشگری و مسافران راهیان نور و زائران عتبات عالیات شرایط بسیار مناسبی در زمینه رونق بخش گردشگری دارد.
سخنگوی دولت اظهار کرد: موضوع خاص اشتغال و تولید داخلی از دیگر موضوعات بسیار مهمی است که دولت برای تولید اشتغال و تولید سرمایه از بخش خصوصی و تولید استفاده خواهد کرد.
وی افزود: به دلایل مختلف از همه ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی موجود استفاده نمی شود که می توان با سرمایه گذاری تولید و اشتغال را از قبل این واحدهای تولیدی ایجاد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عنوان کرد: داشتن شناسنامه از تک تک واحدهای تولیدی امر مهم دیگری است که باید انجام شود ضمن اینکه با یک سرمایه گذاری در گردش می توان واحدهای تولیدی نیمه فعال را فعال کرد و برای فعالسازی این واحد ها می توان از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کرد.
نوبخت گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال به عنوان یارانه و کمک به واحد های تولیدی نیمه فعال پرداخت می شود تا بتوانند به تولید خود رونق بخشند چرا که اکثر واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن سرمایه در گردش امکان فعالیت ندارند.
سخنگوی دولت افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی در بازار تقاضای مورد نیاز خود را ندارند که برای حل این مشکل می توان راه را برای صادرات تولیدات این واحدها فراهم کرد.
وی گفت: به همین منظور در بودجه امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیان کرد: دولت این آمادگی را دارد که سیاست فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال را در تمامی استان های کشور اجرا کند و خوزستان به عنوان پایلوت نخستین استان کشور خواهد بود که این سیاست در آن اجرا می شود.
نوبخت اظهار کرد: واحدهای تولیدی اگر بدهی دارند و شرایط اقتصادی آن ها دچار مشکل شده است با پایلوت قرار دادن استان در فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال می توان از این فرصت استفاده کرد و دولت به واحدهای تولیدی نیمه فعال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند.
سخنگوی دولت افزود: به واحدهای مسکونی فرسوده و افرادی که در بحث ساخت و ساز واحدهای مسکونی فعالیت دارند وام کم بهره با حداکثر ۱۰ درصد سود بانکی پرداخت می شود.
وی گفت: امروز نیاز زیادی به عرصه ساخت و ساز مسکن در کشور احساس می شود که بسیاری از بخش ها در کنار ساخت و ساز فعالی می شود.
نوبخت بیان کرد: برنامه دیگر دولت پرداخت تسهیلات خاص به پرورش ماهی در قفس و کشت محصولات گلخانه ای است.
سخنگوی دولت اظهار کرد: همچنین امسال مقرر شده است ۹۰ هزار خودروی حمل و نقل عمومی فرسوده در کشور از دور خارج شوند و تسهیلات ویژه ای به این بخش پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه امروز نیاز به اقدام داریم که اقدامات هدفمند می تواند نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته باشدبیان کرد: رئیس جمهوری هم اکنون در سفر به پاکستان برای توسعه مناسبات هستند و بعد از پایان یافتن این سفر به کشورهای اروپایی و اتریش سفر خواهند کرد.
محمدباقر نوبخت جمعه شب در ششمین روز نوروز ۹۵ وارد خوزستان شد و سپس به همراه عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان از طرح های در دست اجرا در زمینه گردشگری در بهمنشیر اهواز دیدن کرد.
وی روز شنبه به همراه جمعی از مسئولان استان از یادمان شهدای شلمچه و هویزه دیدن کرد و بعد از حضور در نخستین نشست شورای اداری استان خوزستان را به مقصد تهران ترک کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.