بانوی ۲۸ ساله بهبهانی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید‌/ هفتمین زایمان طبیعی مادر ۵۹ ساله

عصر جنوب – asrejonoob.ir: اهدای عضو بانوی ۲۸ ساله در شهرستان بهبهان به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

 با رضایت خانواده منا شیحطاوی بانوی بهبهانی که به علت تصادف دچار عارضه مرگ مغزی شده بود و با همکاری گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به سرپرستی دکتر بحرینی فوق تخصص جراحی پیوند و مدیر مرکز فراهم آوری و هماهنگی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، عمل برداشت ارگان سه شنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۴ انجام شد و کبد وی به بیمارستان نمازی شیراز و دو کلیه برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان گلستان اهواز ارسال شد.

بهبهان در ۲۰۰ کیلومتری شرق اهواز واقع است و در اهدای عضو همیشه پیشتاز بوده است.

هفتمین زایمان طبیعی مادر ۵۹ ساله

در خبری دیگر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان از زایمان طبیعی موفقیت آمیز مادر باردار ۵۹ ساله ای در این شهرستان برای تولد فرزند هفتم خود خبر داد.

علی حاتم زاده افزود: چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۹۴، مادر باردار ۵۹ ساله ای به اورژانس بیمارستان شهدای هندیجان مراجعه و با تلاش های پزشکان و پرستاران، وی هفتمین فرزند خود را بدون هیچ مشکلی و با زایمان طبیعی به دنیا آورد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان ادامه داد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و به دلیل اینکه بهبود وضعیت سلامت مادران و نوزادان از تعهدات بین المللی کشور محسوب می شود و با مضامینی چون «بهبود سلامت مادران در چارچوب بهداشت باروری» و «کاهش میزان مرگ و میر کودکان» قابلیت اجرایی پیدا می کند، ترویج زایمان طبیعی به منظور کاهش انجام سزارین توسط مادران باردار از جمله اهداف مهمی است که در این راستا دنبال می شود.
وی بیان کرد: پس از زایمان مادر ۵۹ ساله، وی به بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر برای مراقبت بیشتر اعزام که خوشبختانه پس از انجام معاینات لازم در کمال سلامت از بیمارستان مرخص شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.