آیت الله احمدی شاهرودی: اکنون نوبت مسئولین است که به وظایف خود عمل کنند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثیرگذاری اعضای این مجلس، گفت: اعضای مجلس خبرگان باید مشکلات مردم را به مسئولان اجرایی و قضایی کشور منتقل کنند.

آیت ا… محمدحسین احمدی شاهرودی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: مردم در این انتخابات خوش درخشیدند و به وظیفه خود عمل کردند.
وی با بیان اینکه حاکمیت اسلامی و مردم حقوق دو طرفه ای نسبت به یکدیگر دارند افزود: اطاعت، تبعیت و تجدید بیعت وظایف رعیت در مقابل حاکمیت هستند و شرکت در انتخابات از مظاهر تجدید بیعت مردم با نظام و رهبری است.
آیت ا… احمدی شاهرودی با اشاره به مشارکت بیش از ۶۲ درصدی مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم با شرکت در این انتخابات به وظیفه خود عمل کردند و اکنون نوبت مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و دولت است که به وظایف خود عمل کنند.
وی مهمترین وظیفه حاکمیت را در برابر مردم خدمت بی منت و رعایت امانت دانست و گفت:نظر رهبر معظم انقلاب این است که خبرگان تنها به وظیفه اصلی خود که درباره رسیدگی به شئون رهبری است نپردازند و با توجه به اینکه شخصیت های تاثیرگذاری هستند مشکلات اجرایی و قضایی مردم را به مسئولان منتقل کنند.

* پرونده هفت هزار شهید در خارج از خوزستان
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز گفت: خوزستان ۲۳ هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده که پرونده ۱۶ هزار نفر از آنها در خوزستان است.
عبدالرضا فرجیان با بیان اینکه خوزستان در آمار شهدای جنگ تحمیلی رتبه پنجم کشور را دارد افزود: این استان همچنین سه هزار و ۵۰۰ جانباز جنگ تحمیلی و دو هزار و ۷۵۰ آزاده دارد.
وی خوزستان را در تعداد شهدای مدافع حرم نیز پرچمدار ایثار دانست و گفت: بیش از ۵۰ شهید و بیش از ۲۰۰ جانباز از خوزستان در مبارزه با داعش و تکفیری ها تقدیم کرده ایم.
بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸، بر اساس فرمان امام خمینی (ره) که شامل ۱۰ بند بود برای رسیدگی به وضعیت خانواده های شهدا و جانبازان تشکیل شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.