ممنوعیت تردد خوروهای عراقی در نوروز/ ۱۴۰۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی خوزستان درگیر فعالیت اقتصادی

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی استان خوزستان درگیر فعالیت اقتصادی هستند.

احمد سیاحی عصر امروز درهمایش آیین گشایش اولین NGO جمعیت طرفداران ایمنی راه در استان و برگزاری مانور مشترک ایمنی راه که در تالار آفتاب اهواز برگزار شد بابیان اینکه برگزاری این همایش حاصل یک کار تیمی است اظهار کرد: تمام تلاش و تدابیر ایمنی و امنیتی اتخاذ شده است تا امسال نوروز شاد و سفری ایمن برای تمام همه مسافران رقم بخورد.

وی با ارائه آماری از تعداد کشته شدگان دنیا به ازای هر هزار نفر گفت: در کل دنیا به ازای هر هزار نفر ۹نفر، در اروپا۱۳نفر و در ایران ۳۸نفر بر اثر تصادفات می‌میرند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با رد این مطلب که مرگ هرکس بر پیشانی آن نوشته شده است، گفت: این گفته بر خلاف منطق و شرع است و مرگ‌هایی که بر اثر حوادث اتفاق می‌افتد انسان در آن دخالت دارد.

سیاحی تأکید کرد: دولت‌ها موظف هستند تمام زیرساخت‌های ایمنی و رفاهی و بحث ارتقاء ایمنی راه‌ها به منظور فراهم کردن آسایش شهروندان مهیا کنند.

وی ادامه داد: فراهم کردن آسایش مردم از وظایف اولیه دولت‌ها و حق‌الناسی است که هر مدیر و مسئولی موظف است در حیطه وظایف خود آن را ادا کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه ما در استانی زندگی می‌کنیم که شرایط آن با همه استان‌ها فرق دارد توضیح داد: ۲۰درصد حمل و نقل کشور در استان خوزستان است چراکه از هشت بندر تجاری و دو پایانه مرزی بهره می‌برد.

وی ادامه داد: ۴۴درصد صادرات کشور و ۱۷درصد واردات، صنعت نفت که کل صنایع کشور به آن وابسته است و همچنین ۲۴درصد برق مصرفی کشور در استان خوزستان تولید می‌شود که همه این عوامل سبب شده است حجم تردد دراستان خوزستان بیش از استان‌های دیگر باشد.

سیاحی همچنین تأکید کرد: ۱۴هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و بزرگ راههای استان خوزستان درگیر فعالیت‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات بزرگ استان خوزستان نام گذاری آن بنام مشهد شهدای ایران خاطرنشان کرد: هر ساله ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از ۱۵یادمان و ۳۶نقطه اساسی از استان خوزستان بازدید می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: بر اساس عوامل تاثیر گذار در تصادفات جاده‌ای ۵۲ درصد مربوط به عامل انسانی ۳۰ درصد جاده، ۱۳ درصد وسیله نقلیه و ۵ درصد سایر عوامل است.

سیاحی با بیان اینکه در مقوله عامل انسان و جاده حرکت‌های خوبی صورت گرفته است اظهار کرد: در سال گذشته برای یک‌هزار و ۶۵۰ نفر از دهیاران، فرمانداران و.. کلاس‌های آموزشی با بحث فرهنگ رانندگی گذاشتیم که به همین منظور یک و نیم میلیارد تومان برای آموزش اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: طرح ارتقاء ایمنی راه‌ها نباید محدود به آخر سال باشد و هرکسی از جاده‌ای استان عبور کند باید امنیت راه برای آن مهیا شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: درسال ۹۲ تعداد کشته‌های درون استان ۲۳۶ نفر، در سال ۹۳ تعداد کشته‌ها ۲۰۷ نفر و در ۱۱ ماهه اول سال ۹۴ براساس اذعان پزشکی قانونی استان ۱۶۴ نفر است که این آمار نشان از کاهش ۴۳ درصدی کشته شدگان در استان است.

وی ادامه داد: اما آمار کشته شدگان برون شهری استان در سال ۹۲ تعداد ۶۴۶ نفر و درسال ۹۳ تعداد ۶۰۳ نفر است که نشان از کاهش ۴۳ درصدی آمار کشته‌ها در سال ۹۳ دارد.

سیاحی خطاب به مدیران استانی و کشوری با اشاره به ورود کامیون‌ها و خودروهای عراقی به خوزستان گفت: ما مخالف تردد خودروهای عراقی در روزهای آخر سال و اوایل سال جدید در استان هستیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تبیین کرد: مناسبت‌های بین المللی زمانی که استان راضی باشد و احساس امنیت کند انجام شود اما زمانی که امنیت شهروندان را تهدید کند به ویژه در مقطعی که جاده‌ها بالا‌ترین حجم تردد را دارد معقول نیست و مخالف آن هستیم.

سیاحی از ممنوعیت جابه جایی مسافر توسط وانت بار‌ها در ایام پایانی سال خبر داد و تاکید کرد: این تصمیم برای تامین امنیت بیشتر شهروندان انجام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: پس از پایان تعطیلات نوروزی از تمامی کسانی که بیشترین تلاش را در حوزه راه‌ها انجام داده‌اند تشکر ویژه خواهد شد. فارس/**

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.