در ایام نوروز؛ ظرفیت ناوگان راه‌آهن جنوب افزایش یافت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: در ایام عادی توسط ۳ قطار جابجایی مردم انجام می‌شود که به منظور رفاه حال مردم و تردد بیشتر مسافرین در ایام نوروز، یک قطار دیگر همه روزه به صورت رفت و برگشت به ناوگان حمل و نقل ریلی استان اضافه شده است.

عبدالکریم درویش زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال شرایط ویژه‌ای را برای مسافرین در نظر گرفته‌ایم تا در پیک نوروزی مردم بتوانند به خوبی به وسیله قطار مسافرت کنند.

وی افزود: هر ساله در آستانه نوروز پیش‌بینی‌های خاصی انجام می‌شود تا به این ترتیب مسافرین بدون مشکل تردد کنند که افزودن قطار به ناوگان حمل و نقل ریلی استان و تجهیز ایستگاه‌ها و نمازخانه‌ها از جمله این اقدامات است.

درویش زاده تصریح کرد: پیک ایام نوروزی هر ساله از ۲۵ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ماه سال بعد، ادامه دارد و پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۱۲۰ هزار مسافر در مسیرهای برون استانی و حدود ۱۰۰ هزار نفر در مسیرهای درون استانی به وسیله قطار جابجا شوند.

وی ادامه داد: ۴ قطار محلی پرسرعت، کار جابجایی مسافران را در استان بر عهده دارند و متناسب با تقاضا تعداد سرویس‌های داخل استان قابل افزایش خواهد بود.

درویش زاده در خصوص تهیه بلیت برای ایام عید عنوان کرد: اکثر بلیت‌ها از حدود یک ماه پیش توسط مردم خریداری شده است اما در برخی از روزها و مسیرها ظرفیت خالی وجود دارد و مردم می‌توانند نسبت به خرید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نرخ بلیت‌ها نسبت به روزهای عادی تغییری نکرده است و مردم می‌توانند با همان قیمت‌های پیشین بلیت موردنظر خود را تهیه کنند، گفت: در ایام نوروز کشیک‌های نوروزی در ایستگاه‌ها مستقر خواهیم کرد که کنترل حرکت قطارها را بر عهده دارند و همچنین اگر مردم دچار مشکلی شوند، می‌توانند برای حل مشکل مربوطه به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل راه آهن جنوب در خصوص توصیه به مردم در ایام نوروز خاطرنشان کرد: همچنین در صورت وقوع هرگونه مشکلی مسافرین می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۳۹ مشکل خود را مطرح کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.