کاهش آورد آب رودخانه‌های کرخه، کارون و مارون

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان از کاهش آورد آب رودخانه‌های کرخه، کارون و مارون در سال جاری خبر داد.

هوشنگ حسونی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: آورد کل رودخانه‌های استان ۹ میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال‌های نرمال ۹ درصد کاهش یافته اما در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تقریبا افزایش دو برابری داشته است.

وی تصریح کرد: حجم آورد آب رودخانه کارون ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به سال‌های نرمال ۲۰ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته و دارای بیشترین حجم آورد آب در استان بوده است.

حسونی زاده خاطرنشان کرد: رودخانه مارون با ۴۱۳ میلیون مترمکعب آورد آب، دارای کمترین حجم آورد است که نسبت به سال‌های نرمال با کاهش ۳۷ درصدی روبرو شده است.

وی عنوان کرد: رودخانه دز با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آورد آب نسبت به سال‌های نرمال افزایش ۱۵ درصدی داشته و رودخانه کرخه نیز با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آورد آب نسبت به سال‌های نرمال با کاهش ۲ درصدی رو به رو شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.