هشدار پلیس به رانندگان: در روزهای خاکی وارد جاده‌های خوزستان نشوید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس پلیس راه خوزستان نسبت به کاهش شدید قدرت دید در جاده‌های خوزستان در پی وقوع پدیده گرد و غبار هشدار داد.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو ایسنا اظهار کرد: گرد و غبار بسیار غلیظ فضای خوزستان را در بر گرفته و علاوه بر ایجاد آلودگی هوا، میدان دید افقی را به کمتر از ۱۰۰ متر رسانده و در برخی مناطق استان این میزان به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

وی افزود: کاهش دید افقی، شرایط را برای رانندگی بسیار سخت کرده است و به ویژه برای آن دسته از خودروهایی که با توجه به گرم شدن هوا فاقد کولر بوده و مجبور به پایین آوردن شیشه‌های خودرو هستند، شرایط را بغرنج‌تر و سخت‌تر است.

قدرتی ادامه داد: به همه رانندگان توصیه می‌شود اگر کار ضروری ندارند خطر را به خود تحمیل نکنند و وارد جاده‌های خوزستان نشوند زیرا قدرت دید یکی از پارامترهای بسیار مهم در رانندگی است و کاهش دید می‌تواند با کوچک‌ترین بی‌توجهی راننده یا ورود احشام یا وجود موانع در جاده موجب بروز تصادفات شود.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: اکنون گرد و خاک تقریبا کل فضای خوزستان و تمامی جاده‌ها و محورهای استان را در بر گرفته است و امیدواریم هر چه سریع‌تر این وضعیت پایان یابد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.