مهمترین وظایف بازرسان ستاد انتخابات خوزستان تشریح شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر هیأت بازرسی ستاد انتخابات خوزستان با تشریح مهمترین وظایف بازرسان، گفت: کنترل جریان انتخابات در سطح استان، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات و تذکر به عوامل اجرایی و هیأت‌های بازرسی شهرستان‌های تابعه در صورت مشاهده موارد نقض یا تخلف از قوانین و مقررات انتخابات، از مهم‌ترین وظایف بازرسان به شمار می‌رود.

سیدلطف‌الله هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش مهمی که مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در امر قانون‌گذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دارند، این مجالس می‌توانند نقش اساسی در بهبود زندگی مردم ایفا کنند.

وی گفت: با توجه به این‌که نمایندگان مجلس بر اساس فرایند انتخابات تعیین می‌شوند و انتخابات باید با حداکثر اطمینان و کمترین خطا برگزار شود، بر این اساس از سوی شورای نگهبان و همچنین بر اساس ماده ۲۵ انتخابات یک نظارت درونی توسط بازرسان وزارت کشور بر امر اجرای انتخابات صورت می‌گیرد.

دبیر هیأت بازرسی ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به وظایف بازرسان، گفت: کنترل جریان انتخابات در سطح استان، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای اعضای هیأت بازرسی شهرستان و بازرسانی که از سوی هیأت بازرسی برای شعب انتخاب می‌شوند، دریافت گزارش‌هایی از تخلفات احتمالی در اجرای صحیح مفاد قانون انتخابات و تذکر به عوامل اجرایی و هیأت‌های بازرسی شهرستان‌های تابعه در صورت مشاهده موارد نقض یا تخلف از قوانین و مقررات انتخابات، از مهم‌ترین وظایف بازرسان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در کل استان ۲ هزار و ۹۹۶ شعبه اخذ رأی داریم که برای هر شعب یک بازرس در نظر می‌گیریم و به ازای هر ۱۰ تا ۲۰ بازرس یک سربازرس انتخاب می‌کنیم که اگر مناطقی صعب‌العبور باشد، تعداد بازرسان زیر نظر یک سربازرس کمتر خواهد بود.

هاشمی بیان کرد: در شهر اهواز برای هر منطقه شهرداری یک سربازرس ارشد در نظر می‌گیریم و برای هر شهرستان نیز از بین افرادی که تجربه برگزاری انتخابات را داشته‌اند، از سوی وزارت کشور، یک بازرس ویژه انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: به طور کلی حدود ۳ هزار و ۸۶۴ نفر در امر بازرسی انتخاب فعالیت می‌کنند و این نیروی انسانی با این سازماندهی بر امر اجرای انتخابات نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به عوامل اجرایی تذکر می‌دهند و در کنار آن گزارش‌های لازم به مراجع ذی‌صلاح اعلام می‌شود.

دبیر هیأت بازرسی ستاد انتخابات خوزستان گفت: هر کدام از شهروندان در صورت مشاهده تخلف، چه در زمان اخذ رأی و چه در زمان برگزاری تبلیغات، می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق شماره پیامکی ۵۰۰۰۲۶۱۳۳ به ما اعلام کنند. همچنین می‌توانند با شماره ۳۳۳۳۵۳۸۸ و دورنویس ۳۳۳۶۰۰۷۷ با ما در ارتباط باشند. دبیرخانه هیأت بازرسی در دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری مستقر است.

وی عنوان کرد: انتظار ما از نامزدهایی که قصد دارند به مجلس راه پیدا کنند این است که مقید به اجرای قانون باشند و از هرگونه تخلف خودداری کنند و طرفداران خود را هم ملزم کنند که از هرگونه تخلف خودداری نمایند. با توجه به اهمیت و نقش مهمی که مجلس دارد، انتظار مشارکت حداکثری مردم را در امر برگزاری انتخابات داریم. همچنین با توجه به این‌که اختیارات نمایندگان در سرنوشت شهروندان تأثیر دارند، از این رو مشارکت حداکثری می‌تواند موجب تشکیل یک مجلس با حداکثر کیفیت برای ملت ایران شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.