بازی‌های سلیقه‌ای مدیران دامنگیر کارگران خوزستانی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در حالی که تجمعات اعتراضی در شرکت‌های صنعتی شوش به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است، برخی کارشناسان معتقدند که مدیران شرکت‌ها مقصر اصلی این تنش‌های کارگری هستند.
 صبح دیروز حدود ۲۵۰ نفر از کارگران فصلی نی‌بر مجتمع کشت‌ و‌ صنعت هفت‌تپه در واکنش به پرداخت نشدن بیمه خود دست از کار کشیدند و اقدام به تجمع اعتراضی کردند. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی شوش در این ارتباط گفت: بیمه اختیاری فصل تابستان این کارگران تا پایان سال ۹۴ هنوز پرداخت نشده است. سید ناصر حسینی ادامه داد: بیمه اختیاری متحمل هزینه است و این هزینه را که باید کارفرما پرداخت می‌کرد، پرداخت نشده است. وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی نیز برای آن‌ها بیمه صادر نکرده است یادآور شد: در میان آن‌ها حضور پیدا کردیم و به صورت جدی در حال پیگیری حل مشکل این قشر زحمت‌کش بومی هستیم.
برخی از معترضان می‌گویند که در این شرکت‌ها تنها برای کارهای خدماتی و پیش پا افتاده از نیروی بومی استفاده می‌کنند و این یکی از بازی‌های مدیران این صنایع است. آن‌ها همچنین مدعی هستند که با وجود نظارت و تلاش اداره کار شوش در ضرورت استخدام نیروهای بومی، اما این شرکت‌ها اقدام به استخدام نیروهای غیر‌بومی از مناطق دیگر در موقعیت‌های حساس این شرکت‌ها شده‌اند.
براساس نظر این کار‌شناسان، استخدام گسترده نیروهای غیر‌بومی، آلودگی هوا، تأثیر معکوس در اقتصاد شهرستان، از جمله تأثیرات منفی این شرکت‌ها در چند سال گذشته در شهرستان شوش بوده است. گفتنی است، صنایع کشت و صنعت هفت‌تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم‌قرن از تاسیس آن می‌گذرد.
روزنامه کارون:
۱۳۹۴/۱۱/۲۶ – شماره ٣۶٢۶
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.