عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خوزستان: لیست نهایی اصلاح‌طلبان خوزستان چهارشنبه اعلام می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر حزب مردم‌سالاری شاخه خوزستان گفت: دو انتخابات پیش رو انتخاباتی تعیین‌کننده، مهم و اثرگذار بوده که به لحاظ وضعیت موجود به‌ویژه انتخابات مجلس، نسبت به دوره‌های قبل از حساسیت بسیار بیشتری برخوردار هستند.

تورج فتاحی با حضور در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در اهواز، اظهار کرد: کشور از یک بحران بسیار جدی و همه‌جانبه که طی یک مجموعه سیاست‌های ۸ ساله به وجود آمد، در حال خارج شدن است و این برون‌رفت نیازمند استمرار است تا بتواند تأثیرگذاری‌اش را بر روی ابعاد مختلف جامعه بگذارد.

وی افزود: پس از انتخابات سال ۱۳۹۲ اتفاقاتی در کشور افتاد که حاصل آن بازگشت امید به عموم مردم بود و این رخداد مهم مرهون تیزبینی، عقل‌گرایی، موقعیت‌شناسی و دقت نظر هم نخبگان و هم مردم در عرصه انتخابات بود که اگر اینگونه نمی‌شد، وضعیت امیدوارکننده امروز می‌توانست بدین شکل نباشد.

فتاحی با بیان اینکه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی می‌تواند در راستای ادامه همان دستاوردی باشد که در سال ۹۲ شاهد آن بودیم، تصریح کرد: اگر انتخابات مجلس پیش رو به شکل دیگری رقم بخورد، این احتمال وجود دارد که دستاوردهای سال ۹۲ کمرنگ شود، اگر نخواهیم بگوییم از بین خواهد رفت.

او گفت: بازگشت امید پس از سال ۹۲ منجر به متحول شدن وضعیت ایران شد و امکان تعامل سازنده با جهان را فراهم کرد و این الگویی که پس از برجام دیدیم، می‌تواند الگویی برای برقراری نوعی تعامل سازنده بین گروه‌های سیاسی داخل کشور باشد.

فتاحی اضافه کرد: اگر این الگو تا اندازه‌ای در داخل کشور اجرا شود، نمونه داخلی دستاوردهای ما در عرصه سیاست خارجی محقق خواهد شد.

دبیر حزب مردم‌سالاری شاخه خوزستان ادامه داد: درصورتی‌که این انتخابات با تیزبینی پیش رود، باوجود همه محدودیت‌ها، گله‌مندی‌ها و تنگ‌نظری‌ها که در این انتخابات اعمال شده است می‌تواند روند رو به رشد و توسعه این کشور را همان‌گونه که بستر آن فراهم شده، تسریع بخشید.

او با اشاره به اینکه بی‌تردید یکی از جدی‌ترین گفتمان‌هایی که در کشور وجود دارد گفتمان اصلاح‌طلبی است، اظهار کرد: اصلاح‌طلبی تأثیر گسترده و جدی خود را هم در گفتار نظری و هم در عمل گذاشته است؛ بااین‌وجود که درگذشته انواع تضعیف‌ها، دشواری‌ها، فشارها، و حتی حذف ساختاری در مقطعی از زمان‌بر پیکره آن تحمیل شد.

فتاحی گفت: این گفتمان همچنان زنده و شاداب است و توانست خود را در سال ۹۲ نشان دهد و این سرزندگی و بالندگی بعد از یک نوعی تحت‌فشار قرار دادن بسیار جدی و صریح نشان داد که به این سادگی قابل دفع و رفع نیست و خودش را می‌تواند بسیار احیاشده‌تر و قوی‌تر در سال ۹۲ نشان دهد.

وی بیان کرد: مجموعه اصلاح‌طلبان با همان درایت، تیزبینی و عقل‌گرایی خود در سال ۹۲ نشان دادند اگر همان روند را ادامه دهند می‌توانند به‌عنوان تأثیرگذارترین جریان سیاسی در کشور خود را مطرح کنند.

دبیر حزب مردم‌سالاری شاخه خوزستان در ادامه تصریح کرد: مجموعه اصلاح‌طلبان خوزستان به تبع کل کشور دورهم و در دو قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گردهم جمع شده‌اند که هر دو با قوت در حال فعالیت و پیشروی هستند؛ و امیدواریم که نتایج این فعالیت‌ها، رقم خوردن انتخاباتی پُر رونق و در حد آنچه که هست رقابتی باشد و نتایج آن نیز به شکلی توسط مردم رقم بخورد که نیازها و مصلحت عموم جامعه در آن دیده شود.

فتاحی با اشاره به مجالس پنجم و ششم و با توجه به وضعیت موجود، عنوان کرد: ترکیب مجلس دهم می‌تواند مشابه و نزدیک به الگوی مجلس پنجم باشد، که درعین‌حال و با در اختیار داشتن یک اقلیت قوی، در دِل خود نیز نوعی هماهنگی، هم ترازی، رقابت شانه‌به‌شانه و سازنده که منجر به نتایجی مثبت شود را دارا باشد.

او گفت: اصلاح‌طلبان با وجود عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت‌ها، از مجموعه افراد باقی‌مانده کاندیداهای نهایی را که گرایش بیشتری به جریان اصلاح‌طلبی دارند معرفی خواهند کرد.

دبیر حزب مردم‌سالاری شاخه خوزستان اظهار کرد: تصمیم‌گیری نهایی هنوز در هیچ‌یک از حوزه‌ها انجام نشده است، اما امید می‌رود تا ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه اسامی نهایی در اکثر حوزه‌های انتخابیه خوزستان اعلام شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.