زردپوشان اصفهان مغلوب فولادمردان خوزستان شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان با یک گل به سود فولاد خوزستان به پایان رسید.
هفته نوزدهم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
یکشنبه ۱۸ بهمن ۹۴ – ساعت: ۱۵
فولاد خوزستان ۱ – سپاهان اصفهان ۰
گل: محمد اهل شاخه (۷۰)
داور: تورج حق وردی
کمک داوران: علی میرزابیگی و فرهاد مروجی
اخطار: محمد اهل شاخه، محمود مطلق زاده (فولاد) – عبدالله کرمی، حسین فاضلی (سپاهان)
تماشاگر: ۱۰ هزار نفر

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، عبدالله ناصری (۸۷- محمدرضا خانزاده)، محمد اهل شاخه، بهمن کامل، امید خالدی، اکبر ایمانی، ماتیاس چاگو (۲۳- محجمود مطلق زاده)، امیرحسین فشنگچی (۷۵- احمد عبدالله زاده)، ساسان انصاری، مهرداد بایرامی و دورگ کوئه‌ماها
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

سپاهان اصفهان: رحمان احمدی، وریا غفوری، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، حبیب گردانی، محرم نویدکیا (۷۲- حسین فاضلی)، رسول نویدکیا، سنیاد ایبریچیچ (۸۲- امین منوچهری)، فاضل موسایف (۴۴- میلاد سرلک)، محمدرضا خلعت بری و لوسیانو پریرا
سرمربی: ایگور استیماچ

خلاصه بازی
دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان با یک گل به سود فولاد خوزستان به پایان رسید.

نیمه اول بازی فولاد و سپاهان تحت تأثیر وزش باد قرار گرفت و شرایط هوا باعث کاسته شدن از کیفیت بازی شد تا جایی که در این نیمه اکثر پاس های بازیکنان دوتیم به مقصد نمی‌رسید. این نیمه با برتری نسبی تیم فولاد همراه بود و اگر بازیکنان این تیم از فرصت ها استفاده می‌کردند، قادر به گشودن دروازه تیم میهمان بودند.

در این نیمه، دفاع سپاهان کاملاً آسیب پذیر نشان می‌داد و بازیکنان فولاد به راحتی می‌توانستند از بین مدافعان میانی بلندقامت اما کم سرعت تیم سپاهان عبور کنند اما کمتر از این وضعیت استفاده کردند و بیشتر به حرکات از جناحین روی آورده بودند.
پاس اشتباه در میانه میدان نیز عامل مهم دیگری بود که مانع از شکل گیری حملات خطرناک برای دو تیم می‌شد، ضمن اینکه در اواسط و اواخر نیمه اول، دو هافبک خارجی دو تیم به دلیل مصدومیت ناچار به ترک میدان بازی شدند.

پس از اینکه ضربات مهرداد بایرامی در دقیقه ۳ و محمدرضا خلعت بری در دقیقه ۵ این نیمه به نتیجه نرسید، تیم فولاد در دقیقه ۸ صاحب فرصت گلزنی شد اما تعلل فشنگچی و سپس ضربه آرام انصاری در آغوش رحمان احمدی جای گرفت. در دقیقه ۱۸ بهترین فرصت فولاد خلق شد اما فشنگچی به سمت دروازه ضربه نزد و توپ را به دورگ کوئه ماها رساند که این مهاجم کامرونی در حالی که پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفته بود، توپ را به بالای دروازه سپاهان زد.

ضربات راه دور فاضل موسایف و ساسان انصاری در ادامه این نیمه هم راه به جایی نبرد تا سوت داور به نشانه پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل به صدا در بیاید.

در نیمه دوم، بازی کیفیت بهتری پیدا کرد و بازیکنان دو تیم در حالی که شرایط جوی بهتر شده بود، نمایش بهتری را نسبت به نیمه نخست ارائه کردند. در دقیقه ۴۸ ارسال گردانی و ضربه سر لوسانو پریرا به اوت رفت و در دقیقه ۵۸ ضربه سر همین مهاجم برزیلی در آغوش سلیمی قرار گرفت.

فولاد پس از کنترل حملات ابتدایی سپاهان به بازی مسلط شد و پس از طراحی چند حمله به گل رسید. فولاد ابتدا در دقیقه ۶۲ روی ارسال ناصری تا آستانه گلزنی پیش رفت ولی ابتدا دورگ کوئه ماها نتوانست دروازه خالی را باز کند و در برگشت، ضربه مهرداد بایرامی به تیر عمودی دروازه سپاهان خورد. فولاد سرانجام در دقیقه ۷۰ روی ارسال انصاری و ضربه سر اهل شاخه به گل رسید تا با روحیه بالاتری به بازی ادامه دهد.

در ۲۰ دقیقه پایانی چند صحنه روی دروازه ها خلق شد. ضربه لوسیانو پریرا در دقیقه ۷۲ که پس از اصابت به تیر دروازه فولاد به خارج رفت، مهم ترین خطر تیم سپاهان روی دروازه فولاد بود. در ادامه این بازی هم بازیکنان فولاد به حفظ تک گل زده در مقابل سپاهان پرداختند و با پیروزی یک بر صفر مقابل سپاهان ۲۰ امتیازی شدند و در رده سیزدهم جدول قرار گرفتند.

شرح گل
۱-۰ (فولاد): ارسال پای چپ ساسان انصاری با ضربه سر محمد اهل شاخه مدافع پیش تاخته تیم فولاد خوزستان به تور دروازه سپاهان بوسه زد تا شادی به سکوهای استادیوم غدیر بیاید.

در حاشیه
* ورود هواداران رایگان اعلام شده بود و تماشاگران فولاد با توجه به خریداری شدن بلیت های مسابقه توسط باشگاه فولاد، بصورت رایگان در استادیوم غدیر اهواز حضور یافتند.

*هواداران فولاد بنری از ایوب والی مدافع محروم تیم فولاد را رد استادیوم نصب کرده و خواستار بخشیده شدن محرومیت این بازیکن شدند.

*در دقایق ابتدایی باد شدیدی در ورزشگاه وزید و  تابلوهای تبلیغاتی پشت دروازه سپاهان در نیمه نخست به زمین افتاد.

*در دقیقه ۲۳ چاگو با مصدومیت مواجه شد و جای خود را به محمود مطلق زاده داد. این اتفاق در دقیقه ۴۴ برای فاضل موسایف از سپاهان افتاد تا میلاد سرلک جای او را بگیرد.

* مهدی بدرلو که در بازی‌ گذشته فولاد روی نیمکت نشسته بود در این مسابقه در فهرست ۱۸ نفره حضور نداشت.

* هواداران فولاد خوزستان در نیمه نخست به قضاوت داور اعتراض کردند و شعارهایی علیه وی سر دادند.

* حدود ۵۰ هوادار سپاهان در ورزشگاه غدیر حضور دارند.

*از سوی روابط عمومی هیات فوتبال خوزستان و روابط عمومی باشگاه فولاد خوزستان بنر گرامیداشت ایام دهه فجر و بنری با عنوان «کلنا عباسک یا زینب» پیش از بازی قرار داده شد.

*لوسیانو پریرا قبل از بازی به سمت هواداران فولاد رفت و توسط آنها تشویق شد.

*وریا غفوری، لوسیانو پریرا، عبدالله کرمی و سنیاد ایبریچیچ قبل از بازی به سمت نیمکت فولاد رفتند. ضمن اینکه اکبر ایمانی به سمت کادر فنی سپاهان رفت و از آنها رخصت گرفت.

*بازیکنان فولاد پیش از آغاز بازی با تشویق هواداران تیم شان روبرو شده و به سمت هواداران رفتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.