«خوزستان»؛ پایتخت اقتصادی کشور، آماده سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان  با اشاره به استقبال استان از سرمایه گذاران، گفت: مدیریت استان آمادگی پشتیبانی و حمایت کامل از سرمایه گذاران در استان را دارد.

به گزارش ایسنا، جمال عالمی نیسی در گردهمایی اجلاس سران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که امروز، ۱۵ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با داشتن ۶ درصد از جمعیت کشور، ۱۲٫۶ درصد از تولید ناخالص کشور و داشتن صنایع عظیم و ۸۰ درصد تولید نفت، ۵۰ درصد تولید پتروشیمی جایگاه دوم در تولید کشاورزی و فولاد و ظرفیت ۴۷ میلیون تنی بنادر، بستر سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در واقع ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان نشان دهنده آمادگی این استان برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران در تمام بخش‌ها می‌باشد.

عالمی نیسی تصریح کرد: ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است که ارزش این فرصت ها حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است که ارزش سرمایه گذاری تنها در بخش آب و برق استان ۴۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

ارزش فرصت سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و پتروشیمی استان ۱۸ هزار میلیارد تومان و در بخش کشاورزی ۴۵۰۰ میلیارد تومان است و این آمادگی وجود دارد که بنادر کوچک استان از صفر تا صد به بخش خصوصی واگذار شود که شامل سرمایه گذاری، مدیریت و نگهداری کامل این بنادر می‌شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه بخش خصوصی و بخش مردمی در استان ما، کمتر سرمایه گذاری کرده و به قول استاندار خوزستان، سرمایه گذاری دولتی استان را خفه کرده است اما صنایع زیردست در استان می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاری‌های مردمی باشد.

عالمی نیسی بیان کرد: تصمیم گیری جزیره‌ای در سرمایه گذاری به اقتصاد ضربه می‌زند و ان شاالله بتوانیم زنجیره تولید استان را کامل کنیم زیرا حلقه‌های مفقوده‌ای در تولید استان وجود دارد.

وی استان‌های تهران، خوزستان و هرمزگان را سه نقطه مهم در کشور برشمرد و گفت: اگر این نقاط پا بگیرند و اتفاق یا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید در واقع هیچ نگرانی برای کشور به وجود نمی‌آید.

معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: بنابر تاکیدات استاندار، استان خوزستان چون خون جوانان کشور در آن عجین شده است، از بعد اعتقادی و اخلاقی استانی ملی است  و از بعد اقتصادی نیز پایتخت اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • خوزستان پایتخت اقتصادی کشور؟؟؟؟؟!!!!! پس چرا آمار بیکاری بیشتر از بقیه داره.... چرا هیچ مسئولی کاری نمیکنه... میدونم پیامم به کسی نمیرسه... مینویسم تا وجدانم راحت باشه...مسولان استان خیانت کردن به جوانان خوزستان.