رهاسازی ۷۷ راس آهوی ایرانی در “دیمه” رامهرمز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از رهاسازی ۷۷ راس آهوی ایرانی در منطقه حفاظت‌شده “دیمه” رامهرمز خبر داد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده گفت: در راستای احیا گونه‌های جانوری در استان خوزستان، تعداد ۷۷ راس آهو طی دو مرحله از سایت احیا و تکثیر آهو در دیمه رامهرمز در منطقه رهاسازی شدند.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد آهوان در سایت احیا و تکثیر آهو در دیمه به منظور احیا گونه‌های بومی منطقه، پس از بررسی و کار کارشناسی کار رهاسازی این آهوان انجام شد.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: منطقه حفاظت‌شده دیمه یکی از زیستگاه‌های اصلی گونه آهو در خوزستان است و با هدف احیا این گونه با ارزش، تعداد ۲۲ راس آهو در سال ۸۷ در سایت احیا و تکثیر دیمه رهاسازی شد.

وی با بیان این‌که در سال ۹۳ نیز ۱۵ راس آهوی دیگر از سایت احیا و تکثیر دیمه در منطقه رهاسازی شد، افزود: با مراقبت‌های ویژه تعداد آهوان رشد چشم‌گیری داشته و براساس آخرین سرشماری در آبان ۹۴، جمعیت این گونه به بیش از ۱۷۰ راس رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: هدف بلندمدت مجموعه حفاظت محیط زیست خوزستان از راه‌اندازی این سایت در منطقه حفاظت‌شده دیمه، احیا این گونه از آهو بوده که امروز با توجه به افزایش تعداد آهوان سایت، بخشی از جمعیت به بیرون از سایت انتقال یافت تا به صورت طبیعی در منطقه زیست کنند.

وی با اشاره به افزایش اقدامات حفاظتی و گسترش گشت و کنترل منطقه بعد از رهاسازی آهوان، از جلب مشارکت جوامع محلی برای حفظ آهوان خبر داد و گفت: در همین راستا کارگاه‌های آموزشی در زمینه اهمیت این گونه در طبیعت برای مردم منطقه برگزار شده است تا مردم محلی نیز در حفاظت از این گونه با ارزش به محیط‌بانان کمک کنند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.