به مناسبت ۳۷امین بهار انقلاب اسلامی، ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان غیرعمد خوزستان گفت: به مناسبت ۳۷امین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی، ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد خواهند شد.

حجت‌الاسلام سید قدرت هاشم‌نیا اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با آغاز دهه‌فجر روند آزادی این تعداد زندانی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: هم اینک بیش از ۲۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خوزستان وجود دارد که برای آزادی آنان ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد انگیزه‌ای برای وقوع جرم نداشته‌اند، تصریح کرد: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد کمک به مجرمان و تبهکاران نیست و این افراد وجودشان در زندان تبعات ناخوشایندی برای زندانی و خانواده در بر دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تا کنون برای آزادسازی زندانیان بیش از ۶ میلیارد تومان رضایت از شکات جلب شده است که این مبین وجود فضای اخلاقی و انسانی و پررنگ بودن فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه خوزستان است.

حجت‌الاسلام سید قدرت هاشم‌نیا همچنین با اعلام اینکه در طول ۱۰ ماه امسال ۲۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری نیکوکاران و همچنین صنایع و سازمان‌های استان از زندان آزاد شدند، افزود: از این تعداد، ۱۰۰ نفر به دلیل بدهی مالی، ۲۲ نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه و دو نفر نیز به دلیل عدم پرداخت نفقه و ۱۰۶ نفر به دلیل دیه تصادفات در زندان بودند.

مدیرعامل ستاد دیه با بیان این که حدود ۶۰ درصد از این تعداد زندانیان آزاد شده در زندان‌های اهواز و مابقی در زندان‌های شهرستان‌های خوزستان بوده‌اند، عنوان کرد: برای آزادی این ۲۳۰ زندانی حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم، ۶ میلیارد تومان از طریق جلب رضایت شاکیان، ۴ میلیارد تومان از طریق صندوق تامین خسارت‌ها و بیمه‌ها، ۲ میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی و ۲ میلیارد تومان از سوی نیکوکاران و خیرین تامین شده و حدود یک میلیارد تومان نیز از سوی خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شده است.

خیرین برای همکاری و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ بانک ملی شعبه ممتاز اهواز و یا شماره کارت بانک انصار ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵ به نام ستاد دیه اقدام کرده یا با شماره تلفن ۳۲۲۷۰۷۹۹ ستاد دیه استان خوزستان تماس بگیرند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.