تجمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز در اعتراض به دستورالعمل جدید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور اهواز امروز نسبت به آیین‌نامه پرداخت شهریه ثابت و متغیر تا ۲۰ روز پس از انتخاب واحد (۲۵ بهمن‌ماه) و همچنین حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه، تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش (ایسنا)، در پی ابلاغ دستورالعمل جدید پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور و همچنین حذف دروس خودخوان از برنامه این دانشگاه در نیم سال جدید، دانشجویان مرکز اهواز با تجمع مقابل دفتر ریاست اعتراض خود را نسبت به تصمیم جدید مسئولان ابراز کردند.

یکی از دانشجویان که در این تجمع صنفی شرکت کرده بود، با بیان این‌که این تجمع از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد، به خبرنگار ایسنا گفت: دانشجویان در محوطه و در مقابل دفتر رییس دانشگاه تجمع کردند که مأموران حراست از تجمع دانشجویان در مقابل این دفتر ممانعت به عمل آوردند.

وی ادامه داد: این تجمع بدون سردادن هیچ‌گونه شعار و درگیری فیزیکی انجام شد و دانشجویان نسبت به آیین‌نامه جدید مبنی بر الزام دانشجویان به پرداخت شهریه متغیر تا ۲۵ بهمن‌ماه و همچنین حذف دروس خودخوان، اعتراض داشتند.

همچنین یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تجمع، با بیان این‌که کسی از مدیران دانشگاه حاضر به پاسخ‌گویی به دانشجویان نشده است، گفت: دانشجویان برای مطالبه حق خود آمده بودند و تجمع کردند اما پاسخ روشنی دریافت نکردند؛ اکنون عنوان می‌کنند که دانشجویان در صورت مشکل برای پرداخت شهریه می‌توانند از وام استفاده کنند اما ارائه وام با بهره چهار درصد به معنای آن است که شهریه چهار درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: در تجمع امروز مأموران حراست اقدام به عکس‌برداری از دانشجویان جهت تهدید و شناسایی دانشجویان معترض و احتمالأ برخورد با آن‌ها کردند؛ این یک نوع تهدید و ارعاب دانشجویان جهت جلوگیری از انتقاد و اعتراض است.

این دانشجوی دانشگاه پیام نور اهواز ضمن انتقاد از حذف دروس خودخوان، عنوان کرد: مطابق آیین‌نامه، دانشگاه باید دروس خودخوان داشته باشد و ما به همین خاطر دانشگاه پیام‌ نور را انتخاب کردیم؛ حذف این دروس تغییر آیین‌نامه دانشگاه و خلاف آن چیزی است که در هنگام ثبت‌نام اعلام شده است.

 

دستورالعمل جدید به نفع دانشجویان و دانشگاه است

 دکتر علیرضا رازقی‌زاده رییس دانشگاه پیام نور خوزستان نیز در پاسخ به ایسنا در خصوص تجمع امروز دانشجویان در مرکز اهواز، اظهار داشت: هیچ مشکلی در این تجمع نبوده و تجمع دانشجویان با آرامش به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع شهریه به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده زیرا آیین‌نامه شهریه تغییری پیدا نکرده است و هیچ مشکلی در دانشگاه در این خصوص وجود ندارد. آنچه انجام شده، دستورالعمل جدیدی است که با توجه به شرایط دانشگاه ابلاغ شده است.

رییس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره با این‌که دستورالعمل از سوی سازمان مرکزی دانشگاه به تمام مراکز در سطح کشور ابلاغ شده است، گفت: با توافق انجام‌شده با بانک تجارت و بر اساس این دستورالعمل، یک وام با سود چهار درصد بدون ضامن به دانشجویان در هنگام انتخاب واحد قابل ارائه است؛ دانشجویان می‌توانند از این طریق شهریه خود را پرداخت کنند و سپس دانشجویان این وام را به‌تدریج به بانک بازپرداخت می‌کنند. در واقع این دستورالعمل به نفع دانشجویان و دانشگاه است.

رازقی‌زاده اظهار کرد: همچنین دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه را دارند، می‌توانند بدون دریافت وام، شهریه خود را پرداخت کنند؛ این دستورالعمل از این ترم اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه پیام نور خوزستان در خصوص پاسخ مسئولان به دانشجویان در تجمع امروز، گفت: با تماسی که با معاون آموزشی مرکز اهواز داشته‌ام، اطلاع دادند که با چهار تن از دانشجویان به‌عنوان نماینده دانشجویان معترض، صحبت‌هایی انجام و در خصوص دستورالعمل جدید اطلاع‌رسانی شده است؛ پس از آن دانشجویان تجمع خود را به پایان رساندند و اکنون شرایط عادی در دانشگاه برقرار است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.