آغاز حفاری در جوان‌ترین میدان نفتی ایران

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حفاری نخستین چاه توسعه‌ای در میدان نفتی سهراب به عنوان یکی از جوان ترین میادین نفتی ایران در منطقه غرب کارون آغاز و اولین چاه نفتی آماده بهره برداری شد.
به گزارش مهر، جلیل مطوری درباره آخرین وضعیت حفاری میدان جدید نفتی سهراب در منطقه غرب کارون، گفت: با پایان یافتن عملیات حفاری و تکمیل نخستین حلقه چاه در میدان نفتی سهراب، این چاه نفتی آماده بهره برداری شده است.

مدیر پروژه حفاری در میادین دارخوین و سهراب در شرکت ملی حفاری با اعلام اینکه حفر و تکمیل این چاه با استفاده از دکل حفاری ۴۸ فتح انجام گرفته است، تصریح کرد: براساس قرارداد بین شرکت ملی حفاری و شرکت نفت و گاز اروندان حفاری تعمیراتی ۹ حلقه چاه در دو میدان نفتی دارخوین و سهراب و ۳ حلقه چاه توسعه ای در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون دستگاه حفاری ۴۸ فتح در حال جابه جایی و استقرار در موقعیت جدید حفاری در منطقه غرب کارون است، اظهار داشت: علاوه بر این در حال حاضر دستگاه ۵۴ فتح شرکت ملی حفاری هم در میدان دارخوین مستقر و در حال عملیات حفاری یک حلقه چاه نفتی است.

به گفته وی در چارچوب توافق انجام شده، شرکت ملی حفاری ایران این پروژه را به صورت کلید در دست در مدت ۲۴ ماه اجرا خواهد کرد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.