فروش بلیط چارتر در خوزستان لغو نشد!/ شناسایی سایت‌های چارترفروش توسط پلیس فتا

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: قیمت بلیط‌های چارتر سر به فلک می کشد. در حالی که مسوولان استان از ممنوعیت فروش بلیط چارتر در خوزستان سخن می گویند اما همچنان شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما از اهواز به سایر شهرها و بالعکس هستیم.
متاسفانه این روزها فعالیت آزادانه سایت‌های فروش بلیط هواپیما افزایش یافته بطوری که این سایت‌ها بلیط‌ها را با سود صد در صدی بفروش می رسانند.
مشاهدات عینی خبرنگار صفحه دیارکارون با مراجعه به برخی سایت‌های فروش، واقعیت‌های تلخی را نشان می دهد که حاکی از ادامه روند فروش بلیط چارتر اهواز به تهران یا بالعکس با مبلغ ۳۹۰ هزارتومان است. اگرچه در سال‌های گذشته نیز شاهد قیمت بالای بلیط‌های چارتر بودیم اما اخیرا این قیمت‌ها افزایش چشمگیری داشته و به نظر می رسد این موضوع به رانتی در اختیار برخی افراد تبدیل شده که با خرید بلیط‌های چارتر و سپس فروش آنها، سود کلانی را از آن خود کنند، ضمن آنکه سهم بلیط‌های چارتر در شبکه فروش بلیط هواپیما افزایش قابل توجهی داشته است.
این موضوع را هم به مطلب فوق اضافه کنید که استاندار خوزستان چندی پیش خواستار لغو فروش بلیط چارتر پس از ولادت امام رضا(ع) از روز پنجشنبه پنج شهریور شده بود.
عبدالحسن مقتدایی گفته بود که به منظور رفاه حال مردم و جلوگیری از تخلف در فروش بلیط هواپیما جلوی فروش بلیط چارتری گرفته می شود و دفاتر هواپیمایی که در خوزستان اقدام به فروش بلیط چارتری کرده و تخلف می کنند نیز تعطیل خواهند شد.
شاید پس از صحبت‌های استاندار تا حدودی جلو فعالیت‌های اینچنینی برخی از آژانس‌ها گرفته شد اما؛ به کرات مشاهده شده که سایت هایی که غالبا مدعی هستند با مجوز در حال فعالیت در زمینه فروش بلیط هواپیما می باشند، بی مهابا چندصد درصد بر روی ارزش بلیط‌ها کشیده و آنرا به فروش می رسانند.
درهمین حال معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اظهار نظری گفت: با کمک پلیس فتا می توان جلوی فعالیت سایت هایی که مشغول به فروش بلیط چارتری هستند را گرفت.
ابوالقاسم کوره چینی بیان کرد: بلیط‌های چارتری از طریق سایت‌های اینترنتی به فروش می رسد و بیشتر، پروازها توسط یک نفر چارتر و به فروش می رسد. وی گفت: برای جلوگیری از افزایش فروش بلیط‌ها و سایت‌های فروش چارتر، باید از پلیس فتا استفاده کرد هر چند ممکن است با شناسایی یک سایت، سایت دیگری راه اندازی شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: فروش بلیط‌های چارتری غیر قانونی نیست اما شرکت‌ها می توانند تنها تا ۲۰ درصد بلیط خود را به صورت چارتری به فروش برسانند. کوره چینی بیان کرد: از مهر که مسافرت‌ها کم می شود فروش چارتری نیز کاهش می یابد و از ۲۰ اسفند تا اواخر فروردین فروش این بلیط‌ها افزایش دارد. متاسفانه خوزستان تنها استان کشوری است که به طورجدی با مشکل فروش بلیت چارتری روبه رو است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.