۴۰۰ فوتی در تصادفات ۹ ماه نخست امسال در خوزستان/تنها ۱۰ فوتی مربوط به خودروهای خارجی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در تصادفات ۹ ماه نخست امسال در خوزستان حدود ۴۰۰ نفر فوت کردند که کمتر از ۱۰ فوتی این تصادف ها، مربوط به خودروهای خارجی و اروندی بود که این امر ایمنی بیشتر این خودروها را نشان می دهد.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خودروهای خارجی و پلاک اروندی در خوزستان ایمنی و مقاومت بیشتری دارند که با تصادفات و واژگونی این خودروها سرنشینان آنها آسیب کمتری می بینند.
وی در خصوص تردد خودروهای خارجی در جاده های خوزستان افزود: این خودروها قیمت بالایی دارند و رانندگان آنها نیز دقت و توجه بیشتری به خودروی خود دارند و این امر منجر به کاهش تصادفات می شود.
قدرتی، در خصوص خلافی سنگین برخی خودروها در اهواز گفت: این خودروها تنها شامل خودروهای خارجی نیست و بسیاری خودروهای ایرانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم، استفاده از تلفن همراه، سرعت غیرمجاز و سایر موارد جریمه می شوند.
رئیس پلیس راه خوزستان همچنین یادآور شد: بیشتر افرادی که تخلفات و جرایم سنگین دارند دارای سطح سواد پایین تری هستند.
وی ادامه داد: عوامل انسانی نیز شامل نحوه کلی رانندگی، اشکال در عملکرد و رفتار راننده، بی توجهی به علائم هشدار دهند و عجله و شتاب نیز در افزایش تصادفات تاثیر بسیاری دارد.
قدرتی افزود: بیشتر تصادفات در ۹ ماه نخست سال نیز در قوس ها و پیچ ها بوده که ۲۵ درصد تصادفات سنگین و کشنده در پیچ ها بوده است.
وی گفت: قوس های افقی غیر استاندارد جاده ها نرخ تصادفات را چهار برابر افزایش می دهد.
رئیس پلیس راه خوزستان یادآور شد: در ۹ ماه نخست امسال آمار تصادفات منجر به فوت در خوزستان نسبت به مشابه پارسال ۱۸ درصد کاهش یافته و از این لحاظ استان خوزستان جایگاه نخست کاهش آمار تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.