فرآیند برگزاری انتخابات در خوزستان به خوبی در حال انجام است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست اداره کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: فرآیند برگزاری انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور، در استان به خوبی در حال انجام است.

پیمان جهانگیری اظهارکرد: باتوجه به برنامه زمان‌بندی برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز گذشته به مدت یک هفته با رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیأت نظارت استان، اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت به فرمانداران حوزه‌های انتخابیه ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: از ۲۷ دی‌ماه تا ۱۶بهمن‌ماه به مدت ۲۰ روز نیز دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده انجام می‌شود و به استناد تبصره ۳ ماده ۵۲ قانون انتخابات اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص کلیه داوطلبان انجام شده و به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

همچنین عبدالعلی امیدی، رییس کمیته آموزش ستاد انتخابات استان و سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت خوزستان در جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی برگزاری دوره‌های آموزشی مجریان و دست‌اندرکاران امر انتخاب، با حضور اعضای کمیته آموزشی، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه نمایندگان فرماندار و بخشدار در شعب اخذ رای گفت: پس از معرفی این نمایندگان توسط فرمانداران، برگزاری دوره‌های خاص آن‌ها شروع خواهد شد.

امیدی افزود: برنامه برگزاری دوره‌های آموزشی اعضای شعب اخذ رای نیز در دستور کار می‌باشد و مقدمات برگزاری آن دوره‌ها نیز فراهم گردیده است.

در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در مرحله اول آموزشی که ویژه اعضای هیات‌های اجرای انتخابات در ۶۷ حوزه انتخابیه (۱۴ حوزه اصلی و حوزه فرعی) استان توسط مربیان آموزشی برگزار شده ارائه شد. همچنین نقطه نظرات و اقدامات انجام شده توسط این کمیته مورد بررسی قرار گرفت و به‌منظور تقویت نقاط قوت برنامه و رفع برخی از مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.