مدیرکل ورزش و جوانان: مدیران از قابلیت‌های سمن‌ها غافل نشوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوی قدرتمند دولت، نقشی مهم و کلیدی در تصدی‌گری امور اجرایی کشور دارند.

فرامرز کیانی‌زاده در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد و جوانان سراسر کشور که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان دارای جمعیتی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری است و با توجه به تعریف سن جوان از رده سنی ۱۵ تا ۲۹ سالگی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان، در گروه سنی جوانان قرار دارند و این یعنی بیش از ۲۳ درصد جمعیت استان خوزستان جوان هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۲ سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه جوانان در استان خوزستان وجود دارد و تا پایان سال نیز بیش از ۳۰ تقاضای جدید به مرحله صدور پروانه خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت‌هایی که وزارت ورزش و جوانان بر عهده ما قرار داده است، در حال انجام فعالیت‌هایی در بخش جوانان هستیم و در حد توان نیز از سمن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد یا سمن‌ها، بخش‌های عمومی و غیردولتی هستند که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی فعالیت می‌کنند و به عنوان بازوان قدرتمند دولت، نقش مهم و کلیدی در تصدی‌گری امور اجرایی کشور دارند.

کیانی‌زاده با بیان این‌که اعتماد به سمن‌های قانونمند باید در جامعه به یک باور تبدیل شود، گفت: به کارگیری ظرفیت مشارکت عمومی و بخش خصوصی از رویکردهای دولت یازدهم است و مدیران باید در تصمیم‌سازی فرایندهای اجرایی و فرهنگی از دیدگاه‌های کارشناسی و قابلیت‌های سمن‌ها غافل نشوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد و جوانان سراسر کشور در اهواز عنوان کرد: امید است در چند روزی که در خدمت سازمان‌های مردم‌نهاد و جوانان سراسر کشور هستیم، بتوانند از دوره بهره کافی را ببرند.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.