از سفر وزیر راه به خوزستان تا تصویب اعتبار جهت رفع گره ترافیکی ورودی بندر امام خمینی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها صبح امروز با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل راه و شهر سازی استان، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران حوزه راه در محل سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: تمام مدیران و مسئولان حوزه راه باید فراهم کردن امنیت بیشتر راه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه ما تنها استانی هستیم که فاقد ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای است اضافه کرد: در همین راستا سه ایستگاه هواشناسی در محورهای مختلف درخواست کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یک ایستگاه هواشناسی تا پایان سال جاری از محل اعتبارات ملی خریداری و در محور دهدز نصب خواهد شد، و دو ایستگاه دیگر مقرر شده در سال ۹۵ به ایستگاه‌های هواشناسی استان اضافه شود.

مقتدایی از سفر وزیر راه به خوزستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سفر که به احتمال زیاد در بهمن‌ماه سال جاری صورت می‌گیرد فرودگاه جدید اهواز کلنگ‌زنی و تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: نقاط جاده‌ای مه‌گیر استان برابر با ماده ۵۴ تعیین تکلیف و بنا به این ماده، نقاط مذکور به مانند مساجد از پرداخت قبوض برق معاف شده و راه و شهرسازی مجبور به پرداخت این هزینه‌ها نیست.

به گزارش فارس، چهار موضوع از جمله: بررسی وضعیت روشنایی نقاط مه‌گیر استان، بررسی گره ترافیکی ورودی بندر امام خمینی، تحلیل تصادف اتوبوس محور اهواز ـ شوش ۴۷ کیلومتری و بررسی احداث ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای جدید در دستور جلسه امروز قرار گرفت.

در ادامه، گره ترافیکی ورودی بندر امام خمینی نیز به‌عنوان گلوگاه ترافیکی خاص در استان با روزانه ۱۳ تا ۱۴ هزار تردد انواع ماشین‌ها، همچنین به طور میانگین تردد ۳۰۰ ماشین عراقی به سمت بندر امام به منظور دسترسی به آزادراه خلیج فارس و آبادان تعیین تکلیف و اعتبار مورد نیاز به منظور بازسازی آن ۱۵ میلیارد ریال مشخص شد.

 

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.